قطع همکاری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور با پلتفرم طاقچه
قطع همکاري ستاد هماهنگي کانون‌هاي مساجد کشور با پلتفرم طاقچه

قطع همکاری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور با پلتفرم طاقچه

در پي کشف حجاب کارکنان پلتفرم طاقچه و انتشار تصاوير آن، ستاد هماهنگي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد کشور همکاري خود را با اين پلتفرم قطع کرد.
شناسه خبر : 49918 تاریخ انتشار : ۴ مرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۹:۰۶

به گزارش روابط عمومي ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد کشور، به دنبال انتشار تصاوير کشف حجاب کارکنان طاقچه (پلتفرم دسترسي به نسخه ديجيتال و صوتي کتاب‌ها) در فضاي مجازي و زير پا گذاشتن علني حکم شرعي و نيز مقررات و قوانين رسمي کشور، ستاد هماهنگي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد کشور ادامه همکاري خود با اين مجموعه را متوقف کرد.

 

مهدي مقدم، معاون فرهنگي و هنري ستاد هماهنگي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد کشور در نامه‌اي خطاب به اميرحسين لطيفي، مديرعامل شرکت خدمات هوشمند ايده طلايي هاتف معاصر (طاقچه) ضمن ابراز تاسف و انزجار از اين اقدام ضد فرهنگي از توقف ادامه همکاري با آن مجموعه خبر داد و بر لزوم پيگيري از طريق حقوقي و فسخ تفاهم‌نامه و قراردادهاي موجود تاکيد کرد.

 

متن نامه معاون فرهنگي و هنري ستاد هماهنگي کانون هاي مساجد کشور خطاب به مديرعامل طاقچه به شرح زير است:

 

ضمن عرض تسليت ايام سوگواري سيد و سالار شهيدان و ياران با وفاي ايشان، همان گونه که مطلع هستيد ستاد کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد کشور با شبکه چند ده هزار کانون مسجدي فعال خود، طي سال‌هاي گذشته، به منظور توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخواني، همکاري مستمر و مطلوبي با سکوي طاقچه داشته است. اما اکنون در پي اقدام خلاف قانون، عرف و اخلاق کارکنان آن مجموعه و انتشار آن در ايام منسوب به حضرت ابا عبدالله الحسين (عليه السلام)، ستاد کانون هاي فرهنگي هنري مساجد کشور ضمن ابراز تاسف و انزجار از اين اقدام ضد فرهنگي، ادامه همکاري با آن مجموعه را متوقف و از طريق حقوقي و فسخ تفاهم نامه و قراردادهاي موجود را پيگيري خواهد کرد.

 

بي‌شک هنجارشکني و اقدام خلاف قانون، از سوي هر شخص و مجموعه‌اي ناپسند و از مجموعه‌اي که ادعاي فعاليت در مسير اعتلاي فرهنگ کشور را دارد، ناپسندتر است.

 

اميد است با تجديد نظر جدي و ترميم حقيقي ناهنجاري ها و اصلاح خطاها در دلجويي از اهالي و علاقمندان کتاب و فرهنگ اصيل ايراني و اسلامي برآييد. گفتني است، روز گذشته تصاوير کشف حجاب کارکنان طاقچه (پلتفرم دسترسي به نسخه ديجيتال و صوتي کتاب‌ها) در فضاي مجازي منتشر شد که قطع همکاري جمعي از ناشران آثار پرفروش را به دنبال داشت.