قطع همکاری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور با پلتفرم طاقچه در پی هنجارشکنی‌ اخیر
قطع همکاری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور با پلتفرم طاقچه در پی هنجارشکنی‌ اخیر

قطع همکاری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور با پلتفرم طاقچه در پی هنجارشکنی‌ اخیر

در پی کشف حجاب کارکنان پلتفرم طاقچه و انتشار تصاویر آن، ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور همکاری خود را با این پلتفرم قطع کرد.
شناسه خبر : 1280833 تاریخ انتشار : ۴ مرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۸:۲۱

 به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، به دنبال انتشار تصاویر کشف حجاب کارکنان طاقچه (پلتفرم دسترسی به نسخه دیجیتال و صوتی کتاب‌ها) در فضای مجازی و زیر پا گذاشتن علنی حکم شرعی و نیز مقررات و قوانین رسمی کشور، ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه همکاری خود با این مجموعه را متوقف کرد.

 

مهدی مقدم، معاون فرهنگی و هنری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در نامه‌ای خطاب به امیرحسین لطیفی، مدیرعامل شرکت خدمات هوشمند ایده طلایی هاتف معاصر(طاقچه) ضمن ابراز تاسف و انزجار از اين اقدام ضد فرهنگي از توقف ادامه همكاری با آن مجموعه خبر داد و بر لزوم پیگیری از طريق حقوقي و فسخ تفاهم‌نامه و قراردادهاي موجود تاکید کرد.

 

متن نامه معاون فرهنگی و هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور خطاب به مدیرعامل طاقچه به شرح زیر است:

 

ضمن عرض تسليت ايام سوگواري سيد و سالار شهيدان و ياران با وفاي ايشان، همان گونه كه مطلع هستيد ستاد كانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد كشور با شبكه چند ده هزار كانون مسجدي فعال خود، طي سال‌هاي گذشته، به منظور توسعه فرهنگ مطالعه و كتابخواني، همكاري مستمر و مطلوبي با سكوي طاقچه داشته است. اما اكنون در پي اقدام خلاف قانون، عرف و اخلاق كاركنان آن مجموعه و انتشار آن در ايام منسوب به حضرت ابا عبدالله الحسين (عليه السلام)، ستاد كانون هاي فرهنگي هنري مساجد كشور ضمن ابراز تاسف و انزجار از اين اقدام ضد فرهنگي، ادامه همكاري با آن مجموعه را متوقف و از طريق حقوقي و فسخ تفاهم نامه و قراردادهاي موجود را پيگيري خواهد كرد.

بي‌شك هنجارشكني و اقدام خلاف قانون، از سوی هر شخص و مجموعه‌اي ناپسند و از مجموعه‌اي كه ادعاي فعاليت در مسير اعتلاي فرهنگ كشور را دارد، ناپسندتر است. اميد است با تجديد نظر جدي و ترميم حقيقي ناهنجاري ها و اصلاح خطاها در دلجويي از اهالي و علاقمندان كتاب و فرهنگ اصيل ايراني و اسلامي برآييد.

 

گفتنی است، روز گذشته تصاویر کشف حجاب کارکنان طاقچه (پلتفرم دسترسی به نسخه دیجیتال و صوتی کتاب‌ها) در فضای مجازی منتشر شد که قطع همکاری جمعی از ناشران آثار پرفروش را به دنبال داشت.

پایان پیام/ 40