عرض ارادت بچه‌های مسجد به سیدالشهداء(ع)؛ از حسینیه کودک تا پویش نذر خون
عرض ارادت بچه‌های مسجد به سیدالشهداء(ع)؛ از حسینیه کودک تا پویش نذر خون

عرض ارادت بچه‌های مسجد به سیدالشهداء(ع)؛ از حسینیه کودک تا پویش نذر خون

برگزاری ختم سوره های مختلف قرآن و اهدای ثواب آن به ساحت قدسی امام حسین(ع) و شهدای کربلا، اطعام محرومان، اجرای پویش اهدای خون و راه‌اندازی حسینیه کودک ازجمله فعالیت‌های کانون‌های مساجد در روزهای منتهی به تاسوعا و عاشورای حسینی است.
شناسه خبر : 1280811 تاریخ انتشار : ۴ مرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۴:۱۷

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد  خبرگزاری شبستان ، کانون های فرهنگی هنری با همراهی بچه های مسجد امسال نیز همچون سال های قبل با برنامه های متنوع و متعدد به گرامیداشت دهه اول محرم به ویژه تاسوعا و عاشورای حسینی پرداخته و کوشیده اند شور حسینی را با شعور و بصیرت حسینی همراه کنند. در این گزارش مروری داریم بر فعالیت برخی از این کانون های مسجدی.

 

کانون «عدالت» در جوار مسجد امیرالمومنین(ع) (اصفهان، کاشان)

راه اندازی هیئت دانش آموزی «عدالت» که تا 16 مردادماه فعال است همه امور این جلسه توسط دانش آموزان انجام می شود؛

توزیع بسته های معیشتی میان خانواده های محروم؛

معرفی افراد نیازمند وام به صندوق امداد و ولایت و اعطای وام ۵۰ میلیون ریالی به ۶۰ نفر؛

معرفی نذری دهندگان به صندوق امداد و ولایت برای دریافت وام نذری های محرم؛

برگزاری جلسات قرآن و آموزش قرآن و برگزاری کلاس های مداحی برای دانش آموزان؛

میزبانی هیئت دانش آموزی عدالت از دو هیئت بزرگ منطقه در روز تاسوعا و عاشورای حسینی.

 

 

 

 

 

 

 

حسینیه کودک کانون «شهدای کربلا» در جوار مسجد شهدای کربلای دزفول

از ابتکارات این کانون همراهی در برپایی حسینیه کودک هیئت روضة الزهرا(س) دزفول است که همانند سال‌های قبل، در شب‌های ماه محرم وصفر پذیرای نوگلان حسینی می شود. هدف اصلی از برپایی حسینیه کودک، شیرین کردن حضور در مجلس عزای  اباعبدالله الحسین(ع) برای کودکان و بهره بردن هر چه بیشتر آنها از مفاهیم عاشورایی است. همه ساله تلاش می شود آموزش‌ها، قصه‌گویی‌ها و داستان سرایی‌ها، فضاسازی محیط و برگزاری #مراسم_عزاداری ویژه کودکان همه موجب آبیاری بذر محبت اهل‌بیت(ع) در دل‌های پاک و معصوم کودکان و به ویژه آشنایی آنها با فرهنگ و واقعه عاشورا شود. برای دستیابی به این هدف از حضور روحانیتی که تجربه‌ی کار با کودک دارند و از مربیان متعهد و آشنا با آموزه‌های دینی و عاشورایی استفاده می‌شود.

 

 

 

 

 

کانون «جوادالائمه(ع)» در جوار مسجد جوادالائمه(ع) مشهد مقدس

برگزاری عزاداری دهه اول؛

اقامه نماز ظهر تاسوعا در چهارراه شهدای مشهد همزمان با نماز اعلام حمایت از قرآن و قرائت بیانیه عزاداران حسینی در محکومیت توهین به ساحت قدسی مصحف شریف؛

اجرای پویش «ثارالله(ع)» در روز عاشورا با محور اهدای خون و هماهنگی با پایگاه اهدای خون؛  

اطعام حاشیه‌نشینان شهر در مناطق فقیرنشین همراه با برگزاری جلسات خانگی.

 

کانون صاحب الزمان(عج) در جوار مسجد صاحب الزمان(عج) خراسان جنوبی، روستای آسفیچ

تهیه و توزیع کمک های مومنانه بین خانواده های محروم و نیازمند؛

برگزاری مجالس عزاداری همراه با سخنرانی و مداحی؛

برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی.

 

کانون «رقیه خاتون(س)»

کانون رقیه خاتون(س) در جوار مسجد امام حسین(ع) واقع در روستای استخر بیجار بالا آستانه اشرفیه به مناسبت دهه اول محرم با همکاری کانون شهید چمران مسابقه نقاشی ویژه کودکان و نوجوانان برگزار و از برگزیدگان آن تقدیر کرد.

برگزاری تلاوت قرآن ویژه بانوان با محوریت سوره مبارکه تین و همخوانی سوره مبارکه کوثر از دیگر برنامه های محرمی این کانون مسجدی در کنار عزاداری، سخنرانی و اطعام عزاداران است.

 

بنابر این گزارش، برگزاری ختم سوره های مختلف قرآن و اهدای ثواب آن به ساحت قدسی امام حسین(ع) و شهدای کربلا، برگزاری همایش های شیرخوارگان حسینی و احلی من العسل (ویژه نوجوانان)، برپایی مواکب و ایستگاه های صلواتی به منظور انجام فعالیت های فرهنگی و پذیرایی از عزاداران، فضاسازی محلی و شهری از طریق سیاه‌پوشی مساجد، خیابان ها و محلات، راه اندازی حسینیه های کودک، طبخ و توزیع اطعام حسینی میان عزاداران و نیز محرومان و نیازمندان، برگزاری جلسات تبیینی و بصیرت‌افزایی، برگزاری مسابقات کتابخوانی، برگزاری عصر و شب شعرهای عاشورایی و اجرای نمایش های آیینی و تولید نماهنگ های محرمی شمه‌ای دیگر از فعالیت هایی است که بچه های مسجد به مناسبت دهه اول محرم حسینی و برای عرض ارادت به حضرت سیدالشهداء(ع) انجام داده اند.

 

 

 

ختم سوره انعام و قرائت زیارت عاشورا به نیت شهدا

 

 

 

پایان پیام/ 9