آیین احیای شب عاشورا در شیراز برگزار می شود
آیین احیای شب عاشورا در شیراز برگزار می شود

آیین احیای شب عاشورا در شیراز برگزار می شود

مراسم احیای شب عاشورا همراه با قرائت زیارت ناحیه مقدسه در کانون فرهنگی هنری «خادم الرضا(ع)» شیراز برگزار می شود.
شناسه خبر : 1280776 تاریخ انتشار : ۴ مرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۰۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، از جمله اعمال شب عاشورا که فضیلت های بی شماری نیز برای آن آوره شده، احیا و شب زنده داری است به نحوی که در کتاب «دستور المذکرین» آمده است که رسول خدا (ص) فرمودند: «هر کس شب عاشورا را احیا کند، گویی که به اندازه عبادت همه فرشتگان به عبادت خدا پرداخته است و پاداش کسی که در این شب عمل [صالح] انجام دهد، همانند پاداش ۷۰ سال عمل است».

 

این مهم سبب شده تا کانون فرهنگی هنری «خادم الرضا(ع)» با برگزاری آیین احیا و شب زنده داری میزبان ارادتمندان به خاندان اهل بیت(ع) به ویژه حضرت سیدالشهدا(ع) باشد.

 

این مراسم با سخنرانی حجت الاسلام عابد انصاری و مرثیه خوانی بابامحمدی، رحمدل، قانعی و نصراللهی از ذاکران اهل بیت(ع) برگزار می شود.

 

آیین احیا و شب زنده داری شب عاشورا از ساعت یک شب بامداد جمعه 6 مردادماه در مسجد «گنج» واقع در خیابان لطفعلی خان زند، کوچه 42 برگزار و از عموم شهروندان برای شرکت در این مراسم دعوت شده است.

 

به گزارش شبستان، اعمال احیای شب عاشورا در مفاتیح الجنان آمده و مرحوم شیخ عباس قمی به نقل از كتاب اقبال الاعمال نوشته سید بن طاوس اعمال و عباداتی را ذكر كرده است و در فضیلت احیای این شب می گوید كسی كه در شب عاشورا احیا داشته باشد مانند كسی است كه به اندازه همه فرشتگان عبادت كرده باشد و احیای شب عاشورا برابر با هفتاد سال عبادت است.

 

شیخ عباس قمی در ادامه از فضیلت احیای این شب در كربلای حسینی سخن می گوید و اضافه می كند اگر كسی توفیق داشت در شب عاشورا در كربلا باشد و تا صبح در كنار بارگاه امام حسین (ع) بیتوته كند، خداوند چنین شخصی را در زمره شهدایی محشور كند كه با آن حضرت بودند.

پایان پیام/ 691