روایت ناگفته هایی از زندگی حضرت عباس(ع)
روايت ناگفته هايي از زندگي حضرت عباس(ع)
محرم و کتاب/ ماه به روایت آه؛

روایت ناگفته هایی از زندگی حضرت عباس(ع)

ابوالفضل زرويي نصرآباد در کتاب ماه به روايت آه، از شکل و نحوه شهادت حضرت عباس (ع) عبور کرده و همت خود را صرف بازگويي و رازگشايي از اموري مي کند که با وجود جذابيت براي مخاطب، تا به حال به آن پرداخته نشده است.
شناسه خبر : 49891 تاریخ انتشار : ۳ مرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۴:۱۴

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، اداره امور کتابخانه های مساجد ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، بسته مطالعاتی محرم واربعین 1402 کانون های فرهنگی هنری مساجد را اعلام کرده است. بر این اساس ده عنوان کتاب درنظر گرفته شده اندآفتاب در حجاب، ضیافت بلا، خادم ارباب کیست؟، بریده بریده، احضاریه، همرزمان حسین (ع)، رحمت واسعه، بچه های فرات، موکب آمستردام و ماه به روایت آه.

 

ما طی سلسله مطالبی به معرفی این کتاب ها به مناسبت ماه محرم و ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا (ع) و شهدای نهضت کربلا می پردازیم. در این نوبت، کتاب ماه به روایت آه، معرفی می شود.

 

کتاب ماه به روایت آه، نوشته ابوالفضل زرویی نصرآباد از انتشارات نیستان هنر است؛ روایت متفاوت و تازه ای که نویسنده از زندگانی و شخصیت حضرت ابوالفضل العباس (ع) دارد.

 

در این کتاب نویسنده از شکل و نحوه شهادت حضرت عباس (ع) عبور کرده و همت خود را صرف بازگویی و رازگشایی از اموری می کند که با وجود جذابیت برای مخاطب، تا به حال به آن پرداخته نشده است. اموری همچون خانواده مادری، کودکی، ازدواج، فرزندان، برادران، دانش ومعرفت و جایگاه آن حضرت در میان اهل بیت (ع) و مسلمانان آن روزگار.

 

بخشی از کتاب ماه به روایت آه در ادامه تقدیم می شود:

«آموخته‌ام که هر گاه عمویم علی با پدرم به صحبت می‌نشیند، پس از ادای سلام و احترام، از آنان فاصله بگیرم تا ناخواسته، مزاحم کلام و گفتارشان نباشم. اما آن روز پیش از آن که برخیزم، دست مهربان اما زبر و پینه بسته عمو، به نرمی دور بازویم حلقه شد و مرا دعوت به ماندن کرد. سرم را به بازوی سِتَبر و سینه گرمش تکیه می‌دهم. کاش تمامی مردمِ دنیا، مرا در این حال می‌دیدند تا به آنها می‌گفتم: ببینید. این علی است؛ عموی من، جانشین و داماد پیامبر، جنگاور افسانه‌ای، صاحب ذوالفقار، همبازی کودکان یتیم، داناترین مرد جهان، بخشنده‌ترین انسان روی زمین، شیر خدا و کارگر سخت‌کوش و روزمزد نخلستان‌های مدینه که اگر زُمُختی دستان تَرَک خورده‌اش مانع نبود، گرمی سرانگشتِ مهربانش را از گونه‌هایم دریغ نمی‌کرد. و این منم؛ مسلم پسر عقیل، نوه ابیطالب، برادرزاده علی، همو که عموی من است، جانشین و داماد پیامبر، جنگاورِ افسانه‌ای... در خاندان ابیطالب، همه راهها به عمویم علی ختم می‌شود.»