رونق مجالس سوگواری حسینی در مسجد جامع غدیر با تلاش بچه های مسجد
رونق مجالس سوگواري حسيني در مسجد جامع غدير با تلاش بچه هاي مسجد
به همت آیت الله سید جلال مجد هاشمی؛

رونق مجالس سوگواری حسینی در مسجد جامع غدیر با تلاش بچه های مسجد

مجالس سوگواري حسيني در مسجد جامع غدير خم به همت آيت الله سيد جلال مجد هاشمي و بچه هاي مسجد و اعضاي هئيت امنا و کانون فرهنگي هنري و پايگاه مقاومت بسيج و شوراي فرهنگي، در دوره اي که برخي از سلبريتي ها (چهره هاي مشهور) مردم را به نپوشيدن لباس مشکي دعوت مي کنند، مثال زدني است.
شناسه خبر : 49871 تاریخ انتشار : ۳ مرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۰:۱۷

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، مجالس سوگواري حسيني در مسجد جامع غدير خم به همت آيت الله سيد جلال مجد هاشمي و بچه هاي مسجد و اعضاي هئيت امنا و کانون فرهنگي هنري و پايگاه مقاومت بسيج و شوراي فرهنگي، در دوره اي که برخي از سلبريتي ها (چهره هاي مشهور) مردم را به نپوشيدن لباس مشکي دعوت مي کنند، مثال زدني است.

 

پنج شب اول محرم در مسجد جامع غدیر خم پاسداران تهران، حجت الاسلام مرتضی ادیب یزدی، سخنرانی کرد و حجت الاسلام حسین شاملو، سخنران پنج شب دوم محرم 1402 در این خانه خدا است. آیت الله سید جلال مجد هاشمی و حجت الاسلام والمسلمین مجد هاشمی، سخنرانان روزهای ماه محرم در مسجد جامع غدیر پاسداران تهران هستند.

 

روایت یک نوجوان مسجدی از حضور مستمر امام جماعت مسجد جامع غدیر خم در سوگواری حسینی

نکته بسیار جالب در این مسجد، حضور همیشگی آیت الله سید جلال مجد در جلسات روضه و سوگواری آن است و ایشان در کنار اهالی این خانه خدا به سوگواری می پردازند. همین از دلایل حضور مستمر کودکان و نوجوانان و جوانان در مسجد جامع غدیر پاسداران تهران است. علی محمد، نوجوان در این خصوص گفت: وقتی ما می بینیم که امام جماعت مسجد، همیشه در کنار مردم است و صبح و ظهر و شب، در مسجد جامع غدیر خم پاسداران تهران به روی مردم باز است، با انگیزه بیشتری در این خانه خدا و برنامه های متنوع و مفید و جذاب و آموزنده آن شرکت می کنیم.

 

نکته جالب دیگر در مسجد جامع غدیر پاسداران تهران در ماه محرم، مداحی حجت الاسلام والمسلمین حسین شاملو است. شاملو وقتی سخنرانی اش تمام می شود، بلندگو را به دست می گیرد، وسط مسجد حاضر می شود و مداحی می کند و سینه می زند. کودکان، نوجوانان و جوانان نیز پا به پای وی عزاداری می کنند.

 

مشارکت بچه های مسجد در نماز جماعت و مجالس مذهبی

مراسم عزاداری در مسجد جامع غدیر پاسداران تهران همراه با سخنرانی مذهبی و مداحی و مسابقات کتابخوانی و فرهنگی است. همه روزه در چند نوبت در این خانه خدا به همت اعضای هیئت امنا و شورای فرهنگی و پایگاه مقاومت بسیج و کانون فرهنگی هنری و با مدیریت حضرت آیت الله سید جلال (احمد) مجد هاشمی، ویژه برنامه های متنوع در ماه محرم برگزار می شود. اطعام نمازگزاران و سوگواران حسینی نیز به صورت مرتب در مسجد جامع غدیر پاسداران تهران صورت می گیرد.