مسجدی‌ها در دفاع از قرآن نقشی کلیدی دارند/ از روش قرآن در محکومیت توهین‌کنندگان استفاده کنیم
مسجدی‌ها در دفاع از قرآن نقشی کلیدی دارند/ از روش قرآن در محکومیت توهین‌کنندگان استفاده کنیم

مسجدی‌ها در دفاع از قرآن نقشی کلیدی دارند/ از روش قرآن در محکومیت توهین‌کنندگان استفاده کنیم

یک کارشناس مذهبی با بیان اینکه حبّ به قرآن و مسجد با محبت به خدا، پیامبر(ص) و ائمه(ع) گره خورده است، گفت: مسجدی‌ها در دفاع از قرآن جزء اصلی‌ترین نقش‌آفرینان هستند و در این مسیر باید از روشی که آیات عرضه کرده‌اند، بهره بگیرند.
شناسه خبر : 1280060 تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۳۷

حجت الاسلام والمسلمین «سیدجواد بهشتی» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان درباره نقش و رسالتی که مسجدی‌ها در مقابله با توهین‌کنندگان به قؤآن و حامیان این جریان دارند، اظهار کرد: از پیامبر اکرم(ص) نقل است که فرمودند: هر کس خدا را دوست دارد، باید مرا دوست بدارد، هر کس مرا دوست می دارد باید قرآن را دوست بدارد، هر کس قرآن را دوست می دارد باید اهل بیت(ع) را دوست بدارد و هر کس اهل بیت(ع) را دوست دارد، باید مسجد را دوست بدارد!

 

این کارشناس مذهبی ادامه داد: بنابر این حدیث نبوی، محبت نسبت به خدا، پیامبر(ص)، قرآن، اهل بیت(ع) و مسجد در هم تنیده و بین اینها پیوندی عمیق برقرار است و باید از هم دفاع کنند.

 

وی با بیان اینکه مسجد پایگاه برافراشتن پرچم قرآن است، گفت: از این رو، مسجدی ها در پاسخ دادن به اهانت کنندگان به ساحت مقدس قرآن و یا شبهات قرآنی از اصلی‌ترین نقش‌آفرینان هستند و باید به علم به این رسالت در میدان دفاع از قرآن حضور بیابند.

 

حجت الاسلام بهشتی درباره شیوه ای که مسجدی در این مسیر باید از آن بهره بگیرند، تأکید کرد: بهترین روش همانی است که قرآن خود به آن تمسک دارد؛ قرآن کتاب بینه و برهان و دلیل و منطق است و تصریح دارد به اینکه وقتی آیات حق نازل می شد چقدر مورد تهدید، تمسخر، ارعاب و دشمنی قرار می گرفت؛ خوب است آیاتی را که به سرگذشت توهین‌کنندگان به ساحت قدسی قرآن می پردازد، مرور و بیان کنیم.

 

وی ادامه داد: آنها در گوش خود پنبه می کردند که مبادا صدای قرآن را بشنوند! اما امروز می بینیم قرآن حدود دو میلیارد هوادار در سراسر دنیا دارد؛ آنچه امروز استکبار جهانی و ایادی‌شان در توهین به قرآن انجام می دهند همچون آتش زدن حضرت ابراهیم(ع) و کشتن امام حسین(ع) مرز بین حق و باطل را مشخص می کند.

 

وی در ادامه ابراز کرد: قرآن از حق و باطل به آب و کف روی آن تعبیر می کند، همان طور که کف و حباب از بین می رود و آب می ماند، حق نیز ماندنی و باطل از بین رفتنی است. لذا مسجدی ها نوع و کیفیت پاسخ به توهین کنندگان به مصحف شریف را از قرآن بیاموزند که این نیز خود تبیین و ترویج قرآن است. شاید بیش از ۱۰۰ آیه از آیات الهی در پاسخ به توهین‌کنندگان قرآن وجود دارد که خوب است آنها را استخراج و تبیین کنیم.

 

حجت الاسلام بهشتی با اشاره به مقصر جلوه دادن یک عراقی در جریان قرآن‌سوزی در سوئد، بیان کرد: اهل خرد در این ماجرا پشت صحنه را می بینند. در پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله العظیم مکارم شیرازی نقل شده است کسی که چهار دوره نخست وزیر انگلیس بود در مجلس عوام این کشور گفت تا زمانی که قرآن خوانده می شود و کعبه طواف می شود و تا زمانی که نام محمد(ص) بر مأذنه ها است، تهدید به خطر می شویم راه این است که قرآن را آتش بزنید و کعبه را تخریب و نام محمد(ص) را حذف کنیم!!

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: این قرآن‌سوزی‌ها سیاست استکبار جهانی است و امروز اینطور صلاح دیده اند که یک عراقی را نماد این توهین کنند. خوب است مسجدی ها با علم به این پشت پرده ها و شناخت روش های قرآن، درصدد دفاع از مصحف شریف برآیند.

 

 

 

پایان پیام/ 9