حضور فعال کانون های مساجد همدان در رزمایش طرح توانمند سازی محلات کم برخوردار
حضور فعال کانون هاي مساجد همدان در رزمايش طرح توانمند سازي محلات کم برخوردار
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان همدان:

حضور فعال کانون های مساجد همدان در رزمایش طرح توانمند سازی محلات کم برخوردار

حجت الاسلام عزيزي گفت: رزمايش جهادي طرح توانمند سازي محلات کم برخوردار براي اولين بار در کشور در استان همدان و در مناطق کوي کوثر، وليعصر ، منوچهري و کوي خضر اجرا شد.
شناسه خبر : 49789 تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۳۲

حجت الاسلام علی عزیزی، در گفت و گو با روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان همدان، گفت: رزمایش طرح جهادی مناطق کم برخودار طرح 2020 برای اولین بار در کشور در استان همدان اجرای شد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان همدان با بیان اینکه در استان همدان 44 محله کم برخوردار وجود دارد، افزود: بررسی مسائل و مشکلات محلات و برطرف کردن  آنها و همچنین توانمند سازی خانواده ها از اهداف برگزاری رزمایش است. 

 

 وی ادامه داد: هر خدمتی که بتواند در جهت محرومیت زدایی مناطق  کم برخوردارو خدمت به انسان هایی که در این محلات سکونت دارند ارائه شود، جزو محورهای طرح ۲۰۲۰ خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه مسائل و مشکلات این مناطق توسط دستگاه‌های دولتی مرتبط شناسایی می شود و اقدامات لازم برای رفع این چالش ها صورت می گیرد ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی استان در راستای محرومیت زدایی از مناطق کم برخوردار با همه توان برای حل مشکلات و برطرف کردن نیازهای این محلات تلاش می کنند.

 

حجت الاسلام عزیزی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص محرومیت زدایی و توانمند سازی و تحول اجتماع محور در محلات کم برخوردار اظهار داشت: در این طرح هر کوچه یک نماینده زیر ۳۰ سال به عنوان شهردار کوچه معرفی می شود و این شهرداران با برنامه ریزی هدایت مالی منابع مالی را به سمت خانواده های نیازمند هدایت می کنند.

وی ادامه داد : کانون فرهنگی هنری توحید در منطقه ولیعصر (عج) و همچنین کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی (ع) کوی کوثر در رزمایش جهادی مناطق کم برخوردار حضور یافتند.