این کانون مسجدی با کمک بچه‌های روستا سرودهای بین‌المللی درباره عاشورا تولید می‌کند
این کانون مسجدی با کمک بچه‌های روستا سرودهای بین‌المللی درباره عاشورا تولید می‌کند

این کانون مسجدی با کمک بچه‌های روستا سرودهای بین‌المللی درباره عاشورا تولید می‌کند

زارع از تولید نماهنگ «پیام عاشورا» همزمان با ماه محرم و به همت کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی(ع) خبر داد و گفت: از میان ۱۰۹ اثر تولید شده گوه رهپویان حرمِ کانون، ۱۵ اثر تولیدات محرمی هستند.
شناسه خبر : 1279976 تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۹:۴۲

«مهدی زارع» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان  با اشاره به تولید نماهنگ «پیام عاشورا» همزمان با ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع) و یارانش از سوی گروه سرود رهپویان حرم کانون امام حسن مجتبی(ع) در جوار مسجد امیرالمومنین(ع) روستای عصمت آباد مهریز استان یزد، اظهار کرد: این نماهنگ جدیدترین تولید این کانون است که مورد استقبال بسیاری از گروه های سرود سراسر کشور قرار گرفته است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی(ع) افزود: همزمان با ماه محرم این نماهنگ از شبکه های سراسری و استانی صدا و سیما پخش می شود؛ آهنگساز این نماهنگ مهدی زارع، شاعر آن سیدمحمدصادق آتشی و  تنظیم و میکس و مسترینگ آن نیز با حسن برزگری است.

 

وی با بیان اینکه گروه سرود رهپویان حرم این کانون تاکنون  ۱۰۹ سرود و نماهنگ تولید کرده است، گفت: ۱۵ اثر از آثار این گروه سرود تولید ات محرمی است که همه از شبکه های مختلف سیما پخش شده است؛ ازجمله آنها می توان به «همسفر»، «عشق حسین(ع)» و «تربت عشق» اشاره کرد.

 

 

 

 

 

زارع اضافه کرد: این گروه سرود تنها گروه سرود روستایی است که بین المللی شده و در راستای استفاده بهینه از ظرفیت های مساجد و انجام کار فرهنگی مورد نیاز جامعه اقدام به تشکیل کلاس سرود و موسیقی کرده است و فعالیت خود را با عضویت تعدادی از افراد ولایت مدار روستای عصمت آباد مهریز یزد آغاز کرده است.

 

 

 

 

وی با بیان اینکه در طول هفت سال فعالیت بیش از ۷۰۰ نفر جذب کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی(ع) شده اند، اظهار کرد: ۲۸۰ دختر و پسر نوجوان عضو گروه سرود «رهپویان حرم» هستند که زیرنظر ۱۰ مربی آموزش می بینند. این گروه سرود افتخار اجرا در صحن حضرت زهرا(س) در نجف اشرف و خیمه گاه حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در کربلا و اجرا در مسیر پیاده روی اربعین حسینی و در جمع مواکب را داشته است.

 

 

 

 

مدیر کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی(ع) با بیان اینکه این کانون ۱۲ مداح انقلابی نیز تربیت کرده است، ادامه داد: در ایام عزاداری ماه محرم این مداحان در مراسم ها و مجالس حضور می یابند. همچنین، 

 

زارع با بیان اینکه این کانون تنها کانون روستایی است که در بحث اشتغال‌زایی نیز ورود داشته است، خاطر نشان کرد: در عرصه هنری و رسانه ای توانستیم برای ۱۹ نفر از اعضای کانون در رشته های صدابرداری، تصویربرداری، تولید فیلم کوتاه، نورپردازی، طراحی و گرافیک کارآفرینی نماییم.

 

وی اضافه کرد: همچنین در رشته های تئوری موسیقی، دستگاه های آواز ایرانی و مربی گری سرود، اعزام اعضای مستعد به کلاس های آموزشی شعر، تدوینگری، تصویربرداری، کارگردانی و بازیگری، ارائه خدمات مختلف هنری از جمله آهنگ‌سازی و تنظیم، صدابرداری لایو و استودیو، فیلم برداری و عکاسی، تدوینگری  کانون دوره آموزشی برگزار کرده است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی(ع) خاطرنشان کرد: کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی(ع) تنها کانون مسجدی است که در بحث ازدواج آسان ورود داشته و تاکنون برای شش نفر از اعضا با  استعانت از شهدا زمینه تشکیل زندگی مشترک را فراهم کرده است.

 

پایان پیام/ 40