ماه محرم بهترین فرصت برای جذب نسل جوان به مساجد است
ماه محرم بهترین فرصت برای جذب نسل جوان به مساجد است

ماه محرم بهترین فرصت برای جذب نسل جوان به مساجد است

حجت الاسلام کلات پور گفت: ماه محرم وبرگزاری مراسم سوگواری ابا عبدالله حسین(ع) بهترین فرصت برای جذب نسل جوان به مساجد است.
شناسه خبر : 1279323 تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۵:۲۹

حجت الاسلام افشین کلات پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به فرارسیدن ماه محرم و فعالیت جوانان مسجدی،گفت:برنامه‌های کانون‌های مساجد استان کرمانشاه در دهه اول محرم با اجرای مراسم سخنرانی و عزاداری همچنین برگزاری مسابقات فرهنگی هنری در قالب مسابقات نقاشی و کتابخوانی با موضوعات مرتبط  برگزار می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کرمانشاه افزود:در طول دهه نخست محرم برنامه‌هایی با رویکرد روشنگری، بصیرت‌افزایی و آگاهی‌بخشی در سطح کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد برگزار می‎شود.

 

وی خاطر نشان کرد: در این راستا کارگاه‌های تربیتی و جلسات سخنرانی با محوریت نهادینه‌سازی فرهنگ عاشواریی و سبک زندگی اسلامی برگزار می‌شود.

 

حجت‌الاسلام افشین کلات‌پور با اشاره به برگزاری برنامه های ماه محرم در کانون های مساجد کرمانشاه ، تصریح کرد: برگزاری ویژه برنامه‌های مناسبتی دهه اول محرم با موضوعاتی، چون موسیقی، نقاشی، خوشنویسی و ادبیات برای به تصویر کشیدن حماسه عاشورا  ،برپایی مراسم عزاداری ، سخنرانی به همت اعضای کانون‌ها، برگزاری مراسم سینه‌زنی، برپایی دست‌جات حسینی توسط بچه‌های مسجد ،برگزاری مسابقات فرهنگی هنری در قالب مسابقات نقاشی و کتابخوانی از دیگر برنامه‌های کانون‌های مساجد استان در ایام ماه محرم است.

 

مدیر  ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کرمانشاه اظهارکرد:برپایی ایستگاه های عزاداری، سیاه پوش کردن مساجد و کانون ها،برپایی خیمه های عزا، اجرای صحنه‌ای نقالی خوانی توسط گروه‌های هنری کانون‌های مساجد همه روزه پس از نماز مغرب و عشاء برای عموم مردم، توزیع نذورات جمع آوری شده و صدها برنامه دیگر که در ماه محرم برگزار می شود.

 

وی با اشاره به ایتکه عاشورا و قیام آن، بهترین مکتب برای سازنده گی جوانان کشور است ، افزود: در حال حاضر با حضور رسانه های زیاد که با استفاده از آزادی بیان هرگونه نشرات اخلاقی و غیر اخلاقی را نشر کرده و در انحراف جوانان نیز گوی سبقت از یکدیگر را می ربایند، خودسازی و جامعه سازی کنند لذا با این حال و با حضور شمار زیادی از رسانه ها در کشور، هر سال بر حضور جوانان در مراسم عزاداری محرم و سرور و سالار شهیدان افزوده می شود.

 

حجت الاسلام کلات پور گفت: در نهضت عاشورا نیز مهمترین و سرنوشت ‏سازترین نقش ‏ها را نیروهای جوان عهده دار بودند که طی آن هفتاد و دو تن از بهترین مردان شهید شدند امیدورایم جوانان امروز بتوانند ادامه دهنده راه آنها باشند.

 

پایان پیام/ 712