مستند طرح ملی «مسجد، کانون نشاط» تولید می‌شود
مستند طرح ملي «مسجد، کانون نشاط» توليد مي‌شود
به منظور مستندسازی فعالیت تابستانی کانون های فرهنگی هنری مساجد؛

مستند طرح ملی «مسجد، کانون نشاط» تولید می‌شود

به منظور مستندسازي طرح ملي «مسجد، کانون نشاط» که از ابتداي تابستان در کانون هاي فرهنگي هنري مساجد سراسر کشور در حال اجرا است، مستند طرح ملي «مسجد، کانون نشاط» توليد مي‌شود.
شناسه خبر : 49579 تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۳۲

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، به منظور مستندسازی طرح ملی «مسجد، کانون نشاط» که از ابتدای تابستان در کانون های فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور در حال اجرا است، طرح ساخت مستند این فعالیت ها در دستور کار قرار گرفته است.

 

این طرح به صورت استانی و بومی اجرا می شود. در واقع هر استان به تناسب فعالیت هایی که کانون های مساجدش در اوقات فراغت تابستانی انجام می دهند، می تواند مستندی بین پنج تا شش دقیقه تولید و تا نیمه مردادماه به ستاد مرکز ارسال کند.

 

 

هدف از اجرای این طرح روایت فعالیت های تابستانی بچه های مسجد است. صفر تا ۱۰۰ این طرح توسط بچه های مسجد و در کانون های فرهنگی هنری مساجد انجام می شود چنان که از ظرفیت فیلمسازی کانون های مسجدی که پیش از این نیز در ساخت مستند کتابخانه های مساجد کمک کرده اند، بهره می گیریم.

 

 

این مستندها با عنوان «مسجد کانون نشاط» روی آنتن می رود. علاوه بر این، ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از مستندهای کیفی و دارای مولفه های مدنظر حمایت می کند.

 

در ساخت این مستندها فعالیت حداقل چهار کانون فرهنگی هنری با پراکندگی جغرافیایی در سطح استان باید روایت شود؛ پرهیز از پراكنده گويي و تمرکز بر معرفی فعاليت هایِ اوقات فراغت از دیگر محورهایی است که باید در تولید این مستندها لحاظ و رعایت شود.