توسعه تخصصی فعالیت خواهران در کانون های فرهنگی هنری مساجد
توسعه تخصصي فعاليت خواهران در کانون هاي فرهنگي هنري مساجد
مدیرکل روابط عمومی و بین الملل ستاد کانون های مساجد کشور مطرح کرد:

توسعه تخصصی فعالیت خواهران در کانون های فرهنگی هنری مساجد

محمديان در وبينار هم گرايي مديران کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان اصفهان، گفت: فعاليت کانون هاي خواهر بايد مبتني بر الگوي تعالي دخترانه و ناظر به تعالي اين قشر و کاملا تخصصي و اختصاصي باشد. در اين صورت شاهد تاثيرگذاري بيشتر خواهران در عرصه فرهنگي کشور خواهيم بود.
شناسه خبر : 49568 تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۰:۰۳

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور،  «محمدتقی محمدیان» در وبینار هم گرایی مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان، که امروز (یکشنبه، 25 تیر) برگزار شد، با بیان اینکه تلاش ما هویت آفرینی و احیای نقش و تاثیرگذاری درخشانی است که کانون های فرهنگی هنری در گذشته داشته اند، گفت: برای رسیدن به این نقطه بیش از همه نیازمند همت و کار جهادی و توانمندسازی نیروها هستیم. ما به اخلاص و پشتکار همسنگران خود در کانون ها دلگرم هستیم.

 

 

محمدیان افزود: ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در تلاش است تا منابع مختلف را جذب کند ولی ما در حوزه فرهنگ، تابع وضعیت فرهنگی کشور هستیم. با وجود تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری هنوز توجه ویژه به حوزه فرهنگ در کشور  وجود ندارد و این موضوع در زمینه منابع و اعتبارات، دستگاه های فرهنگی را با مشکل مواجه می کند.

 

به روزرسانی سامانه بچه های مسجد در حال انجام است

وی در ادامه با بیان اینکه مدیریت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در تلاش برای به روزرسانی سامانه بچه های مسجد است، گفت: این کار با تلاش همکاران در حال انجام است و به زودی محقق می شود. در سامانه به روز شده، امکان دسترسی به امکانات و تجهزیرات، کانون های مساجد به صورت جامع و فراگیر میسر می شود.

 

توسعه فعالیت های کانون های خواهر باید مبتنی بر مشخصه های خواهرانه، دخترانه و مادرانه باشد

مدیركل هماهنگي امور ستادي، روابط عمومي و بين الملل ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در ادامه با بیان اینکه حضور خواهران در مساجد همیشه پر رونق بوده است، گفت: توسعه فعالیت های کانون های خواهر باید مبتنی بر مشخصه های خواهرانه و دخترانه و مادرانه باشد. در واقع نباید فعالیت خواهران تحت تاثیر یا مشابه فعالیت های برادرانه در کانون های فرهنگی هنری مساجد باشد.

 

وی یادآور شد: فعالیت های کانون های خواهر باید مبتنی بر الگوی تعالی دخترانه و ناظر به تعالی این قشر و کاملا تخصصی و اختصاصی باشد. در این صورت شاهد تاثیرگذاری بیشتر خواهران در عرصه فرهنگی کشور خواهیم بود.

 

محمدیان اضافه کرد: در توسعه فعالیت های خواهرانه و دخترانه باید به دهه هشتادی ها و دهه نودی ها توجه ویژه شود. به ویژه اینکه دشمن در تهاجم شدید خود علیه نظام جمهوری اسلامی، بر موضوع دختران تمرکز کرده است.

 

مدیركل هماهنگي امور ستادي، روابط عمومي و بين الملل ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به دستور قرآن کریم مبنی بر اینکه با هر روشی که دشمن به شما حمله کرد با همان روش با دشمن مقابله کنید، گفت: الآن دشمن با ابزار فرهنگی و سبک زندگی به جنگ ما آمده است بنابراین ما هم باید با این ابزار و با ارتقای سبک زندگی، به جنگ دشمن برویم.

 

باید با هم گرایی و هم افزایی ظرفیت های موجود را فعال تر کنیم

وی در ادامه با تاکید مجدد بر اینکه ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور تلاش زیادی برای جذب منابع مختلف دارد، گفت: البته اخلاص و ایمان و کار جهادی همسنگران ما در کانون های فرهنگی هنری مهم تر است. باید با هم گرایی و هم افزایی ظرفیت های موجود را فعال تر کنیم و با اتحاد بیشتر از این ظرفیت ها استفاده کنیم.