ابتکار جالب بچه‌های مسجد صاحب‌الزمان(ع) در محکومیت جسارت به قرآن
ابتکار جالب بچه‌های مسجد صاحب‌الزمان(ع) در محکومیت جسارت به قرآن

ابتکار جالب بچه‌های مسجد صاحب‌الزمان(ع) در محکومیت جسارت به قرآن

اعضا و فعالان کانون فرهنگی هنری امام زمان (عج) روستای شعبانلو، در راستای محکوم کردن عوامل اهانت به قرآن کریم، اقدام به ساخت و اجرای سرود «ای قرآن» کردند.
شناسه خبر : 1278929 تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۳:۱۷

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان: با هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم در کشور سوئد، مسلمین از نقاط مختلف جهان در پاسخ به این اقدام توهین‌آمیز در قالب‌های مختلفی اعتراض و خشم خود را نسبت به این اتفاق ابراز داشتند. از برپایی تظاهرات گرفته تا ارسال نامه به سران و مسئولان که این رویکرد در نهایت منجر به عذرخواهی دولت سوئد و اسلام‌هراسی خواندن این اتفاق شد. با این همه موج این اعتراضات خاموش نشده است و در ایران اسلامی نیز مردم خاموش ننشستند.

 

در این میان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نیز با برنامه‌های مختلفی این اقدام توهین‌آمیز را محکوم کرده و بعضا تولیدات فرهنگی با محور قرآن داشتند از جمله کانون فرهنگی هنری امام زمان (عج) روستای شعبانلو در آذربایجان غربی که با تهیه و اجرای یک سرود، به محکومیت عوامل این رویکرد پرداختند.


حجت‌الاسلام وکیلی‌زاده در گفت وگو با شبستان با بیان اینکه اعضای کانون فرهنگی هنری امام زمان (عج) روستای شعبانلو، با هدف عرض ارادت به ساخت مقدس قرآن کریم و محکومیت عوامل توهین‌کننده به قرآن اقدام به تولید سرودی با عنوان «ای قرآن» کردند، گفت: این سرود که با اجرای ۲۵ نفر از اعضای کانون همراه بود،‌۲۳ تیر ماه در نماز جمعه شهرستان چهاربرج اجرا شد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری امام زمان (عج) روستای شعبانلو ادامه داد: گروه سرود «ولایت» کانون فرهنگی هنری امام زمان (عج) با هماهنگی های صورت گرفته با دفتر امام جمعه شهرستان «چهاربرج» مبادرت به اجرای این اثر در فاصله زمانی بین الصلاتین نماز جمعه این شهرستان کردند که با استقبال نمازگزاران مواجه شد.

 

پایان پیام/ 248