مسجدمحوری باید در دستور کار شهرداری قرار بگیرد
مسجدمحوری باید در دستور کار شهرداری قرار بگیرد

مسجدمحوری باید در دستور کار شهرداری قرار بگیرد

آبادیان با بیان اینکه مسجد می‌تواند ارتباطات اجتماعی را تقویت کند، گفت: استفاده از ظرفیت مساجد، توجه به مسجدمحوری و جذب نوجوانان و جوانان به مسجد باید در دستور کار شهرداری قرار بگیرد.
شناسه خبر : 1278606 تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۳:۳۶

خبرگزاری شبستان،گروه مسجد و کانون های مساجد، به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۷، نصرالله آبادیان در دیدار مردمی با اهالی این منطقه در مسجد یحیی، ضمن تاکید بر مسجدمحوری گفت: استفاده از ظرفیت مساجد و توجه به مسجد محوری و جذب نوجوانان و جوانان به مسجد باید در دستور کار شهرداری قرار گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه شهرداری نهاد اجتماعی است و مسجد می تواند ارتباطات اجتماعی را تقویت کند، افزود:  طبق سیاست‌های شهردار تهران، تصمیم بر آن شد تا در سال ۱۴۰۱ پروژه‌های نیمه تمام را اجرایی و عملیاتی کنیم. درهمین راستا بخشی از این پروژه‌ها که چندین سال متوقف شده بودند در دستور کار فوری قرار گرفت.

 

شهردار منطقه ۷ عنوان کرد: برخی از مساجد موجود در این منطقه در پروژه احداث بزرگراه امام علی (ع) قرار داشتند و پس از تخریب تاکنون نتوانسته بودیم آنها را تکمیل و در اختیار شهروندان قرار بدهیم به عنوان مثال مسجد حسینی یکی از این موارد بود که با توجه به قرار گرفتن این مسجد در مسیر حریم بزرگراه امام علی (ع) مسجد قدیمی تخریب شد و به علت تعهد شهرداری در خصوص ساخت فضای جایگزین عملیات طراحی و احداث مسجد جدید آغاز شد.

 

وی خاطرنشان کرد: سیاست کلی ما در این منطقه این است که امور مساجد را به دست هیئت امنا و خیرین سپرده و در این مسیر نقش تسهیل گری و مشاوره‌ای را در امر ساخت ایفا کنیم. یکی از مواردی که در راس اقدامات قرار دارد این موضوع است که از تمام منابع در اختیار شهرداری برای پیشبرد اهداف و تکمیل پروژه ها بالاخص مساجد استفاده کنیم.

 

آبادیان تاکید کرد: در گذشته بخش زیادی از مساجد به دست خود شهروندان ساخته می شد که این مساجد از رونق بیشتری برخوردار بود زیرا مردم حس تعلق بیشتری به این مساجد ساخته شده توسط خودشان داشتند، ما امروز باید از این تجربه استفاده کنیم.

 

وی با اشاره به واگذاری اداره و نگهداشت مساجد به مردم و هیات امنا گفت: امور مردمی باید توسط مردم انجام شود تا شهروندان حس تعلق بیشتری به اقدامات انجام شده در سطح شهر داشته باشند.

 

پایان پیام/ 40