اجرای طرح «نوسازی و به‌روزرسانی کتاب کتابخانه‌های مساجد»/ ارسال ۲۳ هزار جلد کتاب به مساجد کشور
اجرای طرح «نوسازی و به‌روزرسانی کتاب کتابخانه‌های مساجد»/ ارسال ۲۳ هزار جلد کتاب به مساجد کشور

اجرای طرح «نوسازی و به‌روزرسانی کتاب کتابخانه‌های مساجد»/ ارسال ۲۳ هزار جلد کتاب به مساجد کشور

مقدم با بیان اینکه ۲۳ هزار جلد کتاب در ۷۰۰ عنوان در مرحله دوم از طرح «نوسازی و به‌روزرسانی کتاب کتابخانه‌های مساجد» به سراسر کشور ارسال می‌شود، گفت: این طرح با هدف ایجاد بستر مطالعه هدفمند و اثرگذار برای بچه‌های مسجد استمرار می‌یابد.
شناسه خبر : 1278583 تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۲۹

«مهدی مقدم» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان از اجرای مرحله دوم طرح «نوسازی و به‌روزرسانی کتاب کتابخانه‌های مساجد» خبر داد و اظهار کرد: در این مرحله از اجرای طرح که با اوقات فراغت تابستان ۱۴۰۲ همزمان شده است ۲۳ هزار جلد کتاب در ۷۰۰ عنوان متنوع به کتابخانه‌های مساجد سراسر کشور ارسال می شود.

 

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور درباره محورها و موضوعاتی که این کتاب ها در آنها تهیه شده اند، گفت: دفاع مقدس و ادبیات پایداری، داستان و رُمان، کودک و نوجوان، شعر، مذهبی اخلاقی و ... موضوعاتی است که بر اساس آنها ۷۰۰ عنوان کتاب برای تجهیز کتابخانه های مسجدی تهیه شده اند.

 

وی درباره هدف اجرای این طرح تصریح کرد: به‌روزرسانی و جذاب‌سازی کتابخانه های مساجد، ایجاد بستر مطالعه هدفمند و اثرگذار برای بچه های مسجد و افزایش سرانه مطالعاتی آنها ازجمله اهدافی است که ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی مساجد کشور در اجرای طرح «نوسازی و به‌روزرسانی کتاب کتابخانه‌های مساجد» دنبال می کند.

 

مقدم با اشاره به اجرای این طرح از سال گذشته، بیان کرد: سال ۱۴۰۱ و در مرحله نخست اجرای طرح حدود ۱۲ هزار جلد کتاب تهیه و در کتابخانه های مساجد توزیع شد؛ امسال در مرحله نخست آن، تعداد ۲۳ هزار جلد کتاب تهیه و توزیع و فازهای بعدی آن نیز تا انتهای سال اجرا می شود. چراکه این طرح مقطعی نیست بلکه در طول زمان استمرار دارد.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: پیش از اجرای طرح «نوسازی و به‌روزرسانی کتاب کتابخانه‌های مساجد» با ناشران مختلف رایزنی کرده ایم تا در ادامه بتوانیم کتاب هایی با موضوعات متنوع و همراه با تخفیف‌ را به کتابخانه های مساجد عرضه کنیم.

پایان پیام/ 9