کاروان فرهنگی اهالی مسجد شادی عید ولایت را به منطقه محروم کالیمانی برد
کاروان فرهنگي اهالي مسجد شادي عيد ولايت را به منطقه محروم کاليماني برد
در خراسان شمالی؛

کاروان فرهنگی اهالی مسجد شادی عید ولایت را به منطقه محروم کالیمانی برد

کاروان فرهنگي اهالي مسجد در روز عيد غدير و سومين روز پياپي حضور خود در روستاها و مناطق محروم شهرستان مانه و سملقان به سه روستاي کاليماني، گزآباد و فتح الله رفت و شادي عيد ولايت را براي مرئم اين منطقه هديه برد.
شناسه خبر : 49258 تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۲۲:۱۵

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ اهالی مسجد  و فعالان جهاد گر کانون فرهنگی هنری حضرت جعفر بن محمد علیه السلام بجنورد در روز عید غدیر با همراهی مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگ یهنری مساجد خراسان شمالی عازم سه روستا از شهرستان مانه  سملقان شدند.

 

این برنامه که سومین روز اجراهای فرهنگی ویژه ایام دهه امامت و ولایت را میگذراند، امروز،  جمعه 16 تیرماه  در روستاهای کالیمانی، گزآباد و فتح الله حضور یافتند در جمع پرشوق اهالی این مناطق عید ولایت را جشن گرفتند.

 

کاروان، ابتدا در روستای فتح الله حاضر شد و برای بچه های این روستا برنامه های فرهنگی و مفرح اجرا کردند و پس از آن روستای محروم کالیمانی و در انتها نیز میهمان مردم گزآباد شدند.

اجرای نوجوانان هنرمند مسجد امام رضا علیه السلام بجنورد در گروه سرود"ثامن الحجج علیه السلام" و نواهای ولایتمدارانه آن و نیزآموزش احکام و اصول و باورهای دینی با زبان مسابقه و بازی توسط حجت الاسلام شکاری از اهم برنامه های این کاروان در دقایق و ساعات اولیه حضور در شهرستان مانه و سملقان می توان نام برد.

همچنین سخنرانی و همراهی حجت الاسلام «حبیب الله پاکدامن»، مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی و حجت الاسلام جمالی،  نیز در ادامه این برنامه ها می توان نام برد.

گفتنی است، این کاروان سفر فرهنگی خود، با هدف همراهی جشن های مردمی در روستاهای مانه سملقان را از چهارشنبه 14 تیرماه آغاز با حضور نزدیک به بیستتن از فعالان فرهنگی،  برنامه های شاد، بازی و مسابقه برای کودکان و نوجوانان اجرا کرد..

 همچنین پیش از این و در ایام فرخنده میلاد حضرت علی علیه السلام و  دهه فجر و نیز ایام میلاد منجی عالم بشریت، این کاروان، عموم مردم مناطق روستایی گیفان بجنورد و منطقه جلگه شوقان جاجرم را میهمان برنامه های خود کرده است.

 

پایان/