«مدرسه تئاتر شبستان»؛ احیاگر هنر تئاتر در مساجد
«مدرسه تئاتر شبستان»؛ احياگر هنر تئاتر در مساجد
دبیر جشنواره تئاتر شبستان:

«مدرسه تئاتر شبستان»؛ احیاگر هنر تئاتر در مساجد

عالم بخش، با اشاره به رويکرد ارزشمند ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد براي احياء هنر تئاتر در مساجد، گفت: بازگشت هنر به مساجد صورت گرفته است.
شناسه خبر : 49254 تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۷:۲۹

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه، «حسین عالم بخش» امروز(جمعه، 16 تیرماه) در آیین افتتاحیه اولین دوره آموزشی «مدرسه تئاتر شبستان» در تالار وحدت کرمانشاه، با بیان اینکه هنر تئاتر، هنر شریف و استراتژیکی است، اظهار کرد: اگر بیانات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) درباره هنر تئاتر را بررسی و مطالعه کنید می بینید که بیش از 40 سال عقب هستیم.

«مشاور هنری رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و دبیر جشنواره مدرسه تئاتر شبستان»  اظهار کرد: در دهه 60 و اوایل دهه 70 اگر به دنبال یادگیری تئاتر، موسیقی و سرود بودید باید به سراغ مساجد می رفتید اما با وجود آمدن شکاف و فاصله ای که در برخی از مساجد بین مسجد و هنر تئاتر افتاد؛ رفته رفته شاهد خارج شدن این هنر ارزشی از مساجد بودیم.

وی با اشاره به رویکرد ارزشمند ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مبنی بر احیاء و زنده کردن تئاتر در مساجد، بیان کرد: ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با حضور حجت الاسلام والمسلمین کمال الدین خداداده و آقای مهدی مقدم معاونت فرهنگی و هنری این ستاد بعد از سال ها مانند دهه 60 ، تصمیم بر زنده شدن هنر تئاتر در مساجد گرفته اند.

عالم بخش، با ابراز خرسندی از اینکه بازگشت هنر به مساجد صورت گرفته است، گفت: امیدوارم مساجد به پایگاه تولید هنرهای مختلف و فاخر برای شاد کردن مردم و ارتقاء اندیشه و سبک زندگیشان مبدل شوند.

وی بهره گرفتن از حضور اساتید تراز و نام آشنای تئاتر و سینمای ایران را یکی از ویژگی های بارز اولین دوره آموزشی «مدرسه تئاتر شبستان» برشمرد و خواستار بهره گیری حداکثری اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد از تجربیات ارزشمند اساتید حاضر در این رویداد به عنوان فرصتی مغتنم و طلایی برای بچه های مسجد شد.

دبیر جشنواره تئاتر شبستان، با اشاره به برگزاری این دوره آموزشی دو روزه با حضور اساتید مطرحی همچون سید حسین فدایی حسین، ابوالفضل همراه، فرهاد بشارتی، آرزو افشار و ساغر لطفی نژاد، اظهار کرد: تمامی اساتیدی که در کارگاه های «مدرسه تئاتر شبستان» حضور یافته اند، بچه مسجدی هستند و تئاتر را از مسجد شروع کرده اند.

وی با بیان اینکه هنرمندان خوب و شایسته ای از استان کرمانشاه در عرصه تئاتر و سینمای ایران فعالیت دارند، گفت: امیدوارم شاهد درخشش بچه های مسجد در تهران و در اوج عرصه تئاتر کشور باشیم.

عالم بخش از برگزاری اولین دوره جشنواره ملی تئاتر شبستان در سال جاری خبر داد و گفت: انتظار داریم شاهد آثار خوب و فاخری از اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه در این رویداد ارزشمند باشیم.

وی خطاب به شرکت کنندگان در این دوره گفت: از مسئولین ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و استان خود، امکانات را در حد بضاعت امکانات و اختیاراتی که دارند، برای تولید آثار فاخر و ارزشی هنر تئاتر مطالبه کنید.

مشاور هنری رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه، خاطرنشان کرد: هنر تئاتر هنری است که احتیاج به هیچ امکاناتی ندارد و این سیال بودن قابلیت ارزنده آن است.

گفتنی است، کرمانشاه طی روزهای (جمعه و شنبه، 16 و 17 تیرماه) با حضور هنرمندان مطرح و نام آشنای عرصه بازیگری نمایشنامه نویسی، تئاتر کاغذی و کارگردانی کشور میزبان بزرگترین رویداد سینما و تئاتر بچه های مسجد است.