ویژه برنامه‌های عید غدیر در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی
ويژه برنامه‌هاي عيد غدير در کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد آذربايجان‌شرقي

ویژه برنامه‌های عید غدیر در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی

مدير ستاد کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد آذربايجان شرقي از برگزاري ويژه برنامه‌هاي متنوع و جذاب به مناسبت عيد غدير در سطح استان خبر داد.
شناسه خبر : 49251 تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۵:۲۶

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان آذربایجان شرقی، «مرتضی شفیعی» مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی(فهما) اظهار داشت: دهه امامت و ولایت و همچنین عید غدیر بهترین فرصت برای تببین و ترویج مسأله ولایت در جامعه با بهره‌مندی از ظرفیت‌های ویژه فرهنگی و هنری است.

وی با تأکید بر این‌که ترویج پیام غدیر به عنوان اصل و اساس جامعه اسلامی یک وظیفه همگانی است، خاطرنشان کرد: ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان نیز به همین مناسبت با اجرای برنامه های متنوع و جذاب با محوریت مخاطبان کودک، نوجوان و جوان به دنبال تحقق اهداف و برنامه‌های تعریف شده در حوزه معرفتی است.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان با بیان این‌که ویژه برنامه های بزرگداشت دهه امامت و ولایت در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد استان از شب عید قربان آغاز و تا روز عید غدیر ادامه دارد، گفت: مشارکت گسترده کانون های فرهنگی هنری در طرح هر مسجد یک قربانی آغازی بر فعالیت های دهه امامت و ولایت بوده است.

شفیعی اعلام کرد: برگزاری جشن های بزرگ خیابانی به همراه نورافشانی، همایش خانوادگی پیاده‌روی غدیر، برپایی ایستگاه های صلواتی مقابل مساجد، برگزاری مسابقه خطبه غدیریه و برپایی جشن های کودکانه با حضور دختران و پسران دهه نودی از جمله برنامه‌هایی بوده که طی دهه امامت و ولایت اجرایی شده است.

وی برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی، آموزشی و هنری، توزیع بسته های کمک معیشتی و اطعام غدیریه در مناطق محروم استان، برپایی غرفه های نقاشی کودک، عکس یادگاری غدیر و تجلیل از هم‌نامان امام علی(ع) را از دیگر برنامه های ستاد فهما استان برشمرد و گفت: برگزاری مسابقه خوشنویسی اسماء متبرکه، برپایی غرفه سلامت با حضور پزشکان متخصص و ویزیت رایگان در مناطق روستایی با همکاری هلال احمر و بسیج جامعه پزشکی نیز جزو برنامه ها بوده است.

شفیعی برپایی نمایشگاه های حریم ریحانه و کتاب مذهبی، اجرای گروه‌های سرود مسجدی در ویژه برنامه های مختلف شهری و روستایی، برگزاری مسابقات کتابخوانی، دیدار با سادات و خانواده های معظم شهدا، عیادت از بیماران، غبارروبی از مزار شهدا، اجراهای میدانی گروه های تواشیح و برپایی محافل شعر غدیر را از دیگر برنامه های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان برشمرد.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی برگزاری دوره آموزشی دو روزه تئاتر شبستان با حضور 140 نفر از هنرمندان مسجدی سراسر استان را از دیگر برنامه های دهه امامت و ولایت برشمرد و گفت: دومین دوره آموزشی مدیریت فرهنگی نیز ویژه فعالان برگزیده مساجد استان به زودی برگزار خواهد شد.

گفتنی است، هم اکنون 1425 کانون فرهنگی هنری در مساجد شهری و روستایی استان آذربایجان شرقی فعالیت دارد.