شادی غدیرانه، با کاروان فرهنگی مسجد عازم روستاهای خراسان شمالی شد
شادي غديرانه، با کاروان فرهنگي مسجد عازم روستاهاي خراسان شمالي شد
در آستانه عید ولایت امیر المومنین علیه السلام؛

شادی غدیرانه، با کاروان فرهنگی مسجد عازم روستاهای خراسان شمالی شد

حرکت کاروان فرهنگي اهالي مسجد به همت کانون فرهنگي هنري "حضرت جعفر بن محمد عليه السلام" بجنورد با برنامه هاي مفرح، به مدت سه روز در مناطق روستايي شهرستان مانه و سملقان آغاز شد.
شناسه خبر : 49183 تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۵:۲۰

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ ففعالان مسجدی در قالب کاروان فرهنگی غدیر با برنامه های شاد که  از سوی کانون فرهنگی هنری حضرت جعفر بن محمد علیه السلام بجنورد ویژه ایام عید ولایت طراحی شده، همراه جشن های غدیرانه مردم در شهرستان مانه و سملقان شد و سفر سه روزه  این کاروان با حضور در روستای "کیکانلو" و میزبانی کانون مهرورزان جوان، آغاز کرد.

 بر این اساس، امروز چهارشنبه 14 تیرماه، کاروان  در جمع  اهالی  دلباخته مولای متقیان، حضور یافت و ایستگاه نخست سفر فرهنگی خود را در دهه امامت و ولایت و در آستانه عید غدی، تجربه و ثبت کرد.

اجرای نوجوانان هنرمند مسجد امام رضا علیه السلام بجنورد در گروه سرود"ثامن الحجج علیه السلام" و نواهای ولایتمدارانه آن و نیزآموزش احکام و اصول و باورهای دینی با زبان مسابقه و بازی توسط حجت الاسلام شکاری از اهم برنامه های این کاروان در دقایق و ساعات اولیه حضور در شهرستان مانه و سملقان می توان نام برد.

همچنین سخنرانی و همراهی حجت الاسلام «حبیب الله پاکدامن»، مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی نیز در ادامه این برنامه ها می توان نام برد.

به گفته حجت الاسلام «محمد جواد یزدانی» مدیر کانون فرهنگی هنری حضرت جعفر بن محمد علیه السلام بجنورد، برنامه های این کاروان که از امروز چهارشنبه، 14 تیرماه، آغازشده، تا غروب روز جمعه 16 تیرماه و همزمان با روز عید غدیر خم  ادامه خواهد داشت.

 

وی برنامه های کاروان شادی را شامل حضور در جشن های مردمی و ویژه برنامه ها در روستاهای بوربور، کشک آباد، کیکانلو، خرمده شرقی و خرمده غربی، کالیمانی و بیش از 10 روستای دیگر برای عموم مردم برشمرد.

 

حجت الاسلام یزدانی در خاتمه و با توضیحی تکمیلی اعلام کرد: این کاروان پیش از این و در ایام فرخنده میلاد حضرت علی علیه السلام و  دهه فجر و نیز ایام میلاد منجی عالم بشریت، عموم مردم مناطق روستایی گیفان بجنورد و منطقه جلگه شوقان جاجرم را میهمان برنامه های فرهنگی و مفرح کرده است.

 

پایان/