نخستین رویداد فرهنگی قرآنی اعلی برگزار می شود
نخستين رويداد فرهنگي قرآني اعلي برگزار مي شود

نخستین رویداد فرهنگی قرآنی اعلی برگزار می شود

نخستين رويداد فرهنگي قرآني اعلي با همکاري کانون فرهنگي مصباح الهدي کارچان برگزار مي شود.
شناسه خبر : 49164 تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۵۸

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از استان مرکزی: نخستین رویداد فرهنگی قرآنی اعلی سبک جدیدی از برنامه های قرآنی، فرهنگی و مناسبتی به عنوان بزرگ‌ترین پروژه فرهنگی بخش معصومیه است که با حضور قاریان و حافظان برتر قرآن، مداحان برجسته و بهترین تعزیه خوانان بخش معصومیه و همچنین میهمانان ملی و استانی در این رشته ها همراه است.

نخستین رویداد اعلی که از 10تیر ۱۴۰۲ برای ضبط و اجرا آماده شده و از شبکه آپارات پخش خواهد شد.

مهدی داوری پور مسئول کانون فرهنگی هنری مصباح الهدی و مدیر اجرایی، این رویداد گفت: این برنامه صرفاً یک (برنامه استعدادیابی) نبوده و نقش شرکت‌کنندگان و موضوعات در آن پررنگ است.

وی اضافه کرد: این اولین باری است که یک کانون مسجد به کمک خیرین محلی و بچه های هیئت توانسته است رویدادی در سطح برنامه های ملی اجرا کنند.

مدیر اجرایی این رویداد قرآنی خاطر نشان کرد: در این رویداد یکصد نفر از نخبگان بومی در رشته های قرائت قرآن، مداحی و تعزیه خوانی از سطح بخش معصومیه شرکت کردند که به مرور و طبق برنامه ریزی ایجاد شده روزانه شاهد حضور حداقل 5 نفر از شرکت کنندگان در محل اجرای این برنامه هستیم.

حمید قلعه نویی تهیه کننده این رویداد نیز در ادامه با بیان اینکه تجربه ساخت برنامه‌‎ای با محتوای قرآنی در عین جذابت، زحمت بسیار زیادی دارد، گفت: ما آن را آزمودیم و انتظار داریم مسئولان و متصدیان متولیان برنامه های فرهنگی و مذهبی، شیوه های جدید انتقال محتوا و روش های جدید را در پیش بگیرند.

وی اضافه کرد: متولیان و دست اندرکاران برنامه اعلی به دنبال تولید برنامه های مذهبی درست و جذاب و متناسب با تحولات هستند و اذعان دارند از محتوای جذاب و در عین حال فاخر برای برنامه های فرهنگی استفاده می کنیم و قطعا اگر این مسیر را ادامه دهیم می‌توانیم روی ذائقه مخاطب هم تأثیر بگذاریم و در آینده شاهد تعامل و مخاطب بیشتر برای این دست برنامه‌‎ها باشیم.

تهیه کننده رویداد قرآنی فرهنگی اعلی ادامه داد: رویداد اعلی به خاطر نوع ساخت برنامه و محتوا محور بودن، برنامه ی بسیار پر زحمتی است و بخش اعظمی از کار صرف تحقیق و پژوهش و چگونگی اجرای آن در بخش معصومیه شد.