دهه امامت و ولایت با رنگ خوب دعا بر قلب های نوجوانان مسجدی، آغاز شد
دهه امامت و ولايت با رنگ خوب دعا بر قلب هاي نوجوانان مسجدي، آغاز شد
به همت کانون های مساجد خراسان شمالی؛

دهه امامت و ولایت با رنگ خوب دعا بر قلب های نوجوانان مسجدی، آغاز شد

مراسم معنوي دعاي عرفه و اقامه نماز عيد قربان به همت اهالي کانون هاي مساجد خراسان شمالي و با حضور خوشرنگ و به يادماندني نوجوانان دراقصي نقاط اين استان برگزار و آغازگر برنامه هاي دهه امامت و ولايت با رنگ دعا شد.
شناسه خبر : 48958 تاریخ انتشار : ۹ تير ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۵:۵۷

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ مدیران  و رابطان فعال در کانون های مساجد خراسان شمالی در عزمی مومنانه و راسخ، زمینه حضور و میزبانی از لبیک گویان به ندای الهی در ایام بی نظیرعفو و بخشش باریتعالی، فراهم آوردند و مراسم دعای عرفه و پس از آن اقامه نماز عید قربان را برگزار کردند.

 

کانون عاشقان ولایت مسجد امیر المومنین علیه السلام روستای کوشکی ترکمن از توابع شهرستان مانه و سملقان که این روزها زمزمه تایید تقسیم آن به دو شهرستان  مانه  و نیز  سملقان از سوی هیئت دولت زبانزد و در رأس اخبار توسعه استان قرار گرفته،  یکی  از این کانون ها بود که در همراهی اهالی مسجد و خواهران فعال فرهنگی میزبان دلهای الهی و طالب عفو در قربانگاه گناهان شد.

«زهرا زرین فر»، مدیر این کانون از حضور دختران نوجوان و در اصطلاح  ماه های اخیر"دهه هشتادی"  و قرائت دعای پرفیض عرفه امام حسین علیه السلام خبر داد و گفت: در مراسمی تعدادی از دختران نوجوان با جملات زیبای این دعا آشنا شدند و با زبان دل، دست دعا به سوی خدای مهربان بلند کردند و معصومیت بیشتر طلب کردند.

وی همچنین از برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع عید قربانی ویژه کودکان و نونهالان و دانش آموزان مقظع ابتدایی در این روستا خبر داد و گفت: این مسابقه با استقبال خوبی رو به رو شد و برندگانی نیز داشت.

 

زرین فر، همچنین به عید قربان و سنت حسنه قربانی در این روز بزرگ  اشار کرد و افزود: با همراهی و همدلی موسسه حضرت خدیجه لام الله علیها شهر قم و اجرای طرح «5هزار مسجد، 5 هزار قربانی» در روز عید قربان و ایام دهه ولایت و امامت، و مشارکت خیرین در این روستا  دو رأس گوسفند قربانی و طی بسته های همدلی در میان سفره خانواده های کم برخوردار روستا قرار گرفت.

کانون فرهنگی هنری "نسیم رحمت" مسجد امام حسن عسکری علیه السلام بجنورد، نیز در قابی از توسل نوجوانانه سر بر آستان حریم امن الهی نهادند و در زمزمه های دعای عرفه امام حسین دل در طلب غفران خدای مهربان گره زدند و در راه شناخت آماده خدمت به مسجد و اهالی مسجد شدند.

«محمد حسن حدادی» مدیر کانون فرهنگی هنری عاشورا مسجد امام حسین علیه السلام شهر بام از توابع شهرستان تازه تأاسیس بام و صفی آباد، نیز اعلام کرد: به همت اهالی مسجد و فعالان فرهنگی و همراهی اهالی روستای دهنه اجاق و متولیان مسجد جامع این روستا و فعالان کانون فرهنگی هنری حضرت مهدی عجل الله تعالی فرج الشریف آن، مراسم باشکوه و پرفیض دعا،  در جوار مزار کوهستانی و البته دیدنی امامزاده باباقدرت برگزار شد.

 

«میلاد قربانی» مدیر کانون فرهنگی هنری پنج تن آل عباء از مناطق حاشیه شهر بجنورد نیز از برگزاری مرام دعای عرفه و نیز اقامه نماز عید قربان در این مسجد خبر داد.

 

همچنین  روستای سست اسفراین و کانون فرهنگی هنری رسالت این روستا، روستای قنبرباغی و کانون فرهنگی هنری "شهدای قنبر باغی"، کانون محبان الزهرا سلام الله علیها در گزارش های ارسالی خود همراه  خانواده های نیازمند  شدند و  با قربانی  و تهیه بسته های گوشت نذری و تبرکی عید قربان دستگیر خانواده های نیازمند شدند.

 

دیگر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان نیز با تلاش مراسم دعای عرفه و سنت حسنه قربانی ویژه عید قربان و دستگیری از نیازمندان را چه  با مشارکت در طرح «5 هزار مسجد، 5 هزار قربانی» در روز عید قربان و ایام دهه ولایت و امامت  که به صورت ملی از سوی موسسه خیریه حضرت خدیجه سلام الله علیها شهر قم اجرا شد، و چه خودجوش، اجرا کردند.

 

گفتنی است؛ ایام واسط عید سعید قربان به عید سعید غدیرخم،  به دهه امامت و ولایت نامگذاری شده است.

پایان/