طرح هر مسجد یک حقوقدان همزمان با هفته قوه قضاییه در جیرفت برگزار شد
طرح هر مسجد یک حقوقدان همزمان با هفته قوه قضاییه در جیرفت برگزار شد

طرح هر مسجد یک حقوقدان همزمان با هفته قوه قضاییه در جیرفت برگزار شد

شامگاه امشب (۶ تیرماه) همزمان با هفته قوه قضاییه به همت کانون بسیج حقوقدانان دادگستری و امور فرهنگی دادگستری جیرفت طرح هر مسجد یک حقوقدان با رییس دادگستری، دادستان و قضات دادگاه و دادسرا جیرفت در مسجد و تکیه علمدار کربلا محله کشاورزی اجرا شد.
شناسه خبر : 1275202 تاریخ انتشار : ۶ تير ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۲۱:۵۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، شامگاه امشب (۶ تیرماه) همزمان با هفته قوه قضاییه به همت کانون بسیج حقوقدانان دادگستری و امور فرهنگی دادگستری جیرفت طرح هر مسجد یک حقوقدان با حضور رییس دادگستری، دادستان و قضات دادگاه و دادسرا جیرفت در مسجد و تکیه علمدار کربلا محله کشاورزی اجرا شد.

اصغر ستایی مختاری در حاشیه اجرای این طرح، مساجد را محل اجتماع امت اسلامی برشمرد و گفت: مساجد از صدر اسلام تا به امروز همواره پایگاه فعالیت های دینی بوده و نقش محوری در هدایت و آگاهی بخشی به مردم داشته اند.

رییس دادگستری شهرستان جیرفت ارتقای سطح دانش و سواد حقوقی مردم را تاکیدات مقام معظم رهبری قلمداد کرد و افزود: از راهبردهای قوه قضاییه برای ارائه مشاوره‌های حقوقی و قضایی به مردم، ایجاد صلح و سازش و حل اختلافات، استفاده از ظرفیت مساجد است.

وی اجرای طرح هر مسجد یک حقوقدان را از اولویت های دستگاه قضایی دانست و خاطرنشان کرد: این طرح با رویکرد افزایش سطح آگاهی مردم نسبت به مسائل حقوقی و قضایی در مساجد اجرا می شود.

ستایی مختاری ابراز کرد: یکی از مشکلات جامعه، عدم اطلاع مردم از مباحث حقوقی است بنابراین دستگاه قضایی با اجرای طرح هر مسجد یک حقوقدان قصد دارد  آموزش های لازم نسبت به مباحث حقوقی و قضایی را به مردم ارائه دهد.

این مقام قضایی شهرستان جیرفت عنوان کرد: امشب نیز به اتفاق جمعی از همکاران قضایی در این مسجد حضور یافتیم تا هم پای درد دل مردم بنشینیم و هم به آنها مشاوره حقوقی ارائه دهیم.

پایان پیام/ 586