آغاز فصل جدید برنامه‌های تابستانی منطقه ۲۲ با همکاری مساجد
آغاز فصل جدید برنامه‌های تابستانی منطقه ۲۲ با همکاری مساجد

آغاز فصل جدید برنامه‌های تابستانی منطقه ۲۲ با همکاری مساجد

شهردار منطقه ۲۲ گفت: با توجه به آنکه مساجد از پایگاه‌های مهم اجتماعی در محلات هستند، فعالیت‌های فرهنگی را با محوریت مساجد دنبال می‌کنیم.
شناسه خبر : 1274955 تاریخ انتشار : ۵ تير ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۴:۲۰

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون‌های مساجد، به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۲۲؛ در راستای پیگیری و ارتقا سرانه‌های مذهبی منطقه ۲۲، نشست هم اندیشی فعالیت‌های فرهنگی با حضور مدیران شهری این منطقه و رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد ناحیه شهید مطهری (ره) برگزار شد.

 

حاجوی شهردار منطقه ۲۲ در این‌باره اظهار کرد: یکی از وظایف ما در مدیریت شهری منطقه، حفاظت از سرانه‌های عمومی و تلاش برای افزایش آنها در زمینه‌های خدماتی درمانی آموزشی و ... است. در حال حاضر با وجود تعداد ۴۰ مسجد در منطقه و به نسبت جمعیتی که در منطقه ساکن هستند؛ تقریبا یکصد مسجد نسبت به استاندارد معمول کمبود داریم.

 

وی در ادامه با بیان اینکه توجه به ساخت و ساز مساجد در سطح شهر تهران به عنوان یکی از زیر ساخت های مهم فرهنگی و مذهبی به شمار می‌رود؛ گفت: با تلاش مدیریت شهری منطقه، ساخت و ساز و جانمایی تعداد ۲۵ مسجد در دستور کار قرار گرفته و تلاش خواهیم کرد تا با کمک خیرین، اقدامات عمرانی جهت ساخت و راه اندازی این تعداد مسجد در سطح منطقه در اسرع وقت انجام شود.

 

خداوردی معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه نیز با تاکید بر کمبود سرانه‌های مذهبی نسبت به رشد روزافزون جمعیت در منطقه بیان کرد: با توجه به فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی منطقه حول محور مسجد، مدرسه و محله اجرا می شود، به همت سراهای محلات برنامه‌های گوناگون در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سلامت و ... در مساجد برپا و اجرای این برنامه ها در فصل تابستان توسعه پیدا خواهد کرد.

پایان پیام/ 40