برپایی کانون های نشاط در ۵۸۰ کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه
برپایی کانون های نشاط در ۵۸۰ کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه

برپایی کانون های نشاط در ۵۸۰ کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه

حجت الاسلام کلات پور با اشاره به اینکه طرح ملی «مسجد کانون نشاط» با شعار نوجوان شادی امید و طراوت شده است ،گفت:۵۸۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد شهر و تمام روستاهای استان در طول تابستان برنامه های اوقات فراقت را برگزار می کنند.
شناسه خبر : 1274783 تاریخ انتشار : ۴ تير ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۵:۴۵

حجت الاسلام افشین کلات پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به اجرای طرح مسجد کانون نشاط است ،گفت: ایجاد بستر مناسب برای نزدیک شدن و انس گرفتن جوانان و نوجوانان با رشته‌های فرهنگی و هنری یکی از مهمترین اهداف  غنی سازی اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه افزود:با توجه اولویت‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد می‌توان به شناخت نیازها، برنامه‌ریزی دقیق برای بهینه‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان با چشم‌انداز تربیت نیروی مسجدی، برنامه‌ریزی برای جذب و گرایش هرچه بیشتر آن‌ها به مسجد و فعالیت‌های مسجدی اشاره کرد.

 

وی با اشاره به اینکه همه ما باید برای غنی سازی اوقات فراغت در کنار هم و با برنامه ها و رشته های متفاوت تابستان خوبی را برای دانش آموزان  و جوانان رقم بزنیم ،خاطر نشان کرد:در فصل تابستان جوانان فراغت بیشتری دارند ولی غنی سازی اوقات فراغت با هدف بهسازی اخلاقی و تربیتی منحصر به فصل یا زمان یا عده ای خاص نمی باشد و برنامه ریزی خوب و موثر برای گذراندن این دوره می تواند تاثیر گذار در زندگی ، رشد و حتی آینده جوانان و نیز موثر در توسعه فرهنگی جامعه و جلوگیری از آسیب های اجتماعی باشد.

 

حجت الاسلام کلات پور تصریح کرد: غنی سازی اوقات فراغت بستر شکوفاهی جامعه را فراهم می کند و از اهمیت خاصی برخوردار است ودر تدوین برنامه های مربوط به غنی سازی اوقات فراغت با یستی بر مواردی از جمله هدفدار بودن ، متنوع بودن ، داشتن جذابیت ، توزیع عادلانه امکانات بین دختران و پسران و ... توجه نموده و با  مد نظر قرار دادن شعار امسال نسبت به سال های گذشته در جهت غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان تلاش کرد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه اظهار کرد: آیین افتتاحیه طرح«مسجد، کانون نشاط» با تأکید بر اهمیت و ظرفیت کانون های فعال در مناطق روستایی و حاشیه شهر در کانون فرهنگی هنری دارالقرآن نور مسجد امام حسین(ع) روستای شهید عسگری(گاوبنده) برگزارشده است.

 

پایان پیام/ 712