کانون های مساجد، رونق بخش برنامه های دهه ولایت و امامت هستند/ مساجد، پایگاه ولایت هستند
کانون هاي مساجد، رونق بخش برنامه هاي دهه ولايت و امامت هستند/ مساجد، پايگاه ولايت هستند
استاد حوزه و دانشگاه:

کانون های مساجد، رونق بخش برنامه های دهه ولایت و امامت هستند/ مساجد، پایگاه ولایت هستند

آيت الله کمالي با بيان اينکه مساجد، پايگاه ولايت هستند، گفت: کانون هاي فرهنگي هنري مساجد، رونق بخش برنامه هاي دهه ولايت و امامت هستند. بايد با زبان جهاد تبيين، اهميت جايگاه ولايت فقيه را در استمرار حرکت اصيل و جهاني انقلاب اسلامي، براي نسل جوان بيان کنيم.
شناسه خبر : 48813 تاریخ انتشار : ۴ تير ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۱۵

آیت الله «حسن کمالی» در گفت و گو با روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، با بیان اینکه دهه ولایت و امامت از ابتکارات بسیار خوب و موثر جمهوری اسلامی است و موجب گسترش نشاط معنوی و روحیه امید در جامعه می شود، اظهار کرد: مساجد، هیئت های مذهبی و آستان های مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه، میزبان خوبی برای برگزاری جشن های این دهه هستند. از هم اکنون باید برای رونق جشن ها و طرح ها و فعالیت های در این دهه، برنامه ریزی کرد.

 

استاد حوزه علمیه و دانشگاه با بیان اینکه کار ویژه دهه ولایت و امامت، معرفی الگوی کامل به دختران و پسران کشورمان است، گفت: وقتی ما در معرفی الگوهای کامل و نمونه قرآنی، به درستی عمل کنیم، نسل جوان اعم از دانش آموزان و دانشجویان، سراغ الگوگیری از دیگران نمی روند.

 

این نماینده مراجع معظم تقلید و نویسنده در حوزه های فرهنگی و روانشناسی و اعتقادی، با بیان اینکه مساجد پایگاه ولایت هستند، گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد، رونق بخش برنامه های دهه ولایت و امامت هستند. بايد با زبان جهاد تبيين، اهميت جايگاه ولايت فقيه را استمرار انقلاب اسلامي، براي نسل جوان بيان کنيم.

 

آیت الله کمالی خاطرنشان کرد: اتفاقاتی که اخیرا در کشور پیش آمد برای ما اثبات کرد که باید با زبان روز و شیوا و جذاب، برنامه های متنوع و جالب توسط کانون های فرهنگی هنری در مساجد برگزار شود.

 

نویسنده و محقق گفت: اگر معارف دین در مناسبت هایی همچون دهه ولایت و امامت به خوبی برای مردم به ویژه نسل جوان معرفی شود، آنگاه شاهد ترویج بی حجابی یا بد حجابی در جامعه نخواهیم بود. گاهی روش نادرست در تبلیغ احکام دین، موجب دوری نسل جوان از معارف می شود. البته که دشمن مستکبر نیز کاری مستمر و شبانه روزی برای تضعیف باورهای دینی مردم ایران اسلامی انجام می دهد.

 

آیت الله دکتر کمالی گفت: ما باید معارف قرآن و اهل بیت (ع) را با روش درست و بهره مندی از ابزارهای نوین به نسل جوان معرفی کنیم و دهه ولایت و امامت، فرصت خوبی برای معرفی آموزه های دینی به نسل جوان است.

 

استاد حوزه علمیه و دانشگاه با بیان اینکه امامت و ولایت ستون خیمه انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: دشمن در اتفاقات اخیر به دنبال تضعیف و حتی حذف این ستون بود که الحمدالله با درایت امام خامنه ای مد ظله العالی و تبعیت همه نیروهای متدین و انقلابی و پیشگامی ارکان و بچه های مسجد، نقشه دشمن خنثی شد. این روند و اتفاقات آن باید در دهه ولایت و امامت با زبان جهاد تبیین برای مردم به ویژه نسل جوان بیان شود.