۱۲۰۰ کانون فرهنگی هنری ویژه دختران در تابستان افتتاح می‌شود
۱۲۰۰ کانون فرهنگی هنری ویژه دختران در تابستان افتتاح می‌شود

۱۲۰۰ کانون فرهنگی هنری ویژه دختران در تابستان افتتاح می‌شود

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خداداده با بیان اینکه ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می‌کوشد عقب‌ماندگی‌ها در حضور دختران در عرصه فرهنگ را در بستر مسجد رفع کند، گفت: لذا در تابستان امسال ۱۲۰۰ کانون فرهنگی هنری ویژه دختران افتتاح می‌شود.
شناسه خبر : 1274116 تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۸:۴۰

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون‌های مساجد به نقل از روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان تهران، آیین افتتاحیه طرح ملی «مسجد کانون نشاط» برنامه های تابستانی کانون های مساجد کشور با حضور محمد مهدی اسماعیلی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ دکتر انسیه خزعلی؛ معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور؛ حجت الاسلام والمسلمین کمال الدین خداداده؛ ر‌‌ئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و جمعی از مسئولان و مدیران ستاد کانون های مساجد ۳۰ خردادماه در مسجد انصارالمهدی(عج) جنت‌آباد برگزار شد.

 

گزارش تصویری این آیین را اینجا ببینید.

 

حجت الاسلام خداداده در ابتدای این مراسم با بیان اینکه سعی کردیم در برنامه های کانون ها نگاه ویژه به دختران و زنان داشته باشیم؛ گفت: در تابستان امسال حدود ۱۲۰۰ کانون فرهنگی هنری ویژه دختران افتتاح خواهد شد.

 

 

 

 

وی با بیان اینکه این شبکه عظیم نیاز به توجه و تکریم دارد، تأکید کرد: در حال حاضر فضای فرهنگی جامعه امروز مهیای حضور مومنانه دخترانه نیست و در فضاهای فرهنگی نوعی عقب ماندگی نسبت به حضور دختران وجود دارد و ما در صددیم در محیط مسجد این عقب ماندگی را برطرف کنیم.

 

 حجت الاسلام خداداده گفت: تمام دست اندرکاران برگزاری این جلسه همه از صوت و تصویر و فیلم بردار و نور و مجری از بچه های مسجد و اعضای کانون های مساجد از سراسر کشور هستند و به عهده بچه های مسجد است و ما معتقدیم این عزیزان در قله های بلند فرهنگ و هنر و دامنه های معرفتی و تربیتی قرار دارند.

 

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان اینکه مناسبت امشب آغازی بر فعالیت های تابستان و اوقات فراغت می باشد؛ ابراز کرد: اوقات فراغت در مبانی دینی ما مهم است و اگر در نشاط سلوکی مومن و روح مومن این نشاط در حوزه فراغت ایجاد نشد این استراحت غفلتی ایجاد می کند و ما را به سمت دور شدن از خدا می کشاند.

 

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که بتوانیم در تمام کشور با همکاری آموزش و پرورش پیوند مسجد و مدرسه را رقم بزنیم.

پایان پیام/ 9