همکاری امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری و کانون‌های مساجد در رویدادی خانوادگی
همکاری امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری و کانون‌های مساجد در رویدادی خانوادگی

همکاری امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری و کانون‌های مساجد در رویدادی خانوادگی

خزعلی با بیان اینکه امروز حفظ خانواده مجاهدت است، گفت: معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری با همکاری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد رویداد مبتنی بر مسائل مبتلابه خانواده را برگزار می‌کند.
شناسه خبر : 1274120 تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۹:۰۹

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون‌های مساجد به نقل از روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان تهران، آیین افتتاحیه طرح ملی «مسجد کانون نشاط» برنامه های تابستانی کانون های مساجد کشور با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور؛ حجت الاسلام والمسلمین کمال الدین خداداده، ر‌‌ئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و جمعی از مسئولان و مدیران ستاد کانون های مساجد ۳۰ خردادماه در مسجد انصارالمهدی(عج) جنت‌آباد برگزار شد.

 

گزارش تصویری این آیین را اینجا ببینید.

 

انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در ادامه این مراسم حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) را الگویی کامل برای خانواده دانست و بیان کرد: امیدواریم در ایام ذی الحجه مورد عنایت این بزرگواران و اهل بیت پیامبر(ص) قرار بگیریم.

 

وی با بیان اینکه در ایام حج به اهل علم و دین و تقوا؛ عبادت و بندگی توصیه شده است؛ اظهار کرد: در این راستا مساجد نمونه رو به خدا و تقوا و بارگاه ملکوتی دارند که نصیب انسان می شود.

 

خزعلی با اشاره به حفظ خانواده و اهل خانه در جامعه امروز گفت: در روزگاری که از زمین و زمان شرارت و هجمه های شیطانی باریدن گرفته حفظ خانواده دشوار و مجاهدت است.

 

 

 

 

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با بیان اینکه مساله خانواده و کیفیت و کمیت آن و حفظ جامعه با گسترش خانواده دین دار و با هویت صورت می گیرد، ابراز کرد: این نشست ها و این برنامه ها در تابستان و ایام فراغت بسیار مفید و اثرگذار است.

 

وی تصریح کرد: معاونت امور زنان و خانواده با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه خانواده برنامه های مفیدی را شروع کرده که با همکاری گروه های مردم نهاد و کانون های مساجد در سراسر کشور و در قالب رویداد و مسابقه و جشنواره برگزار می شود.

 

خزعلی با اشاره به موضوعات این رویداد گفت: این رویداد شامل موضوعاتی است که همه خانواده ها با آن درگیر هستند مانند خانواده و بازی، خانواده و تغذیه، خانواده و رسانه، خانواده و محیط زیست و خانواده و مدیریت و مهارت برقراری ارتباط.

 

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهور تأکید کرد: بسته ای برای زوجین دهه شصتی که تا پایان سال ازدواج کنند با همکاری معاونت روستایی وزارت کار تهیه شده که شامل تسهیلات ازدواج، جهیزیه و اشتغال برای زوجین روستایی می شود.

 

وی یادآور شد: این بسته وام مسکن هم دارد و تکمیل کننده نیازهای مسکن، ازدواج و اشتغال زوجینی است که یا ساکن روستا باشند یا تصمیم گرفته اند که در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر ساکن شوند.

 

پایان پیام/ 9