آغاز طرح ملی «مسجد کانون نشاط» در ۲۶ هزار کانون فرهنگی هنری/ مسجدمحوری فعالیت‌های فرهنگی را تضمین می‌کند
آغاز طرح ملی «مسجد کانون نشاط» در ۲۶ هزار کانون فرهنگی هنری/ مسجدمحوری فعالیت‌های فرهنگی را تضمین می‌کند

آغاز طرح ملی «مسجد کانون نشاط» در ۲۶ هزار کانون فرهنگی هنری/ مسجدمحوری فعالیت‌های فرهنگی را تضمین می‌کند

اسماعيلي با اشاره به آغاز طرح ملی «مسجد کانون نشاط» در ۲۶ هزار کانون فرهنگی هنری، گفت: فعالیت تبلیغی و فرهنگی ما زمانی تضمین می‌شود که مسجد کانون فعالیت‌ها باشد.
شناسه خبر : 1274073 تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۲۳:۴۶

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون‌های مساجد به نقل از روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان تهران؛ آیین افتتاحیه طرح ملی «مسجد کانون نشاط» برنامه های تابستانی کانون های مساجد کشور با حضور محمد مهدی اسماعیلی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ دکتر خزعلی؛ معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهور؛ حجت الاسلام کمال الدین خداداده؛ ر‌‌ئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و جمعی از مسئولان و مدیران ستاد کانون های مساجد امشب ۳۰ خردادماه در مسجد انصارالمهدی(عج) برگزار شد.

 

محمد مهدی اسماعیلی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه این مراسم وی با بیان اینکه در وزارت ارشاد شعار اصلی ما نهضت‌ بازگشت به مساجد است گفت: دولت مردمی اعتقاد دارد که انقلاب اسلامی برخاسته از مسجد است. نهضت اسلامی حاصل تلاش مردمانی است که در صفوف تنگاتنگ مسجد ايستادند و این انقلاب را رقم زدند.

 

وی با بیان اینکه امروز علت محدثه انقلاب، باید بستر بقای آن هم باشد؛ خاطرنشان کرد: اگر انقلاب امروز سربلند است، عمدتا ناشی از تلاش و برنامه‌های مسجدی است.

 

اسماعیلی مسجد را بهترین محل برای تربیت نیروی انسانی دانست و بیان داشت: مسجد محل بهترین مردمان و خانه خدا است و جایی که صفت خانه خدا را داشته باشد، تنفس در آن طهارت دارد.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه وقتی بچه‌های ما در مسجد حضور پیدا کنند و تربیت شوند، از آلودگی‌های این روزها دور می‌شوند؛ گفت: انتقاد داریم که چرا در کنار مسجد، مکان‌های دیگری محور فعالیت‌های فرهنگی شدند، این در حالی است که در خاطرات شهید آوینی داریم که با شنیدن صدای اذان در نماز شرکت می‌کرد.

 

وی ادامه داد: بهترین کار که آموزش قرآن است، اگر خارج از مسجد انجام شود، سازندگی لازم را ندارد؛ باید تمام فعالیت‌های خود را به مسجد ببريم مساجد زمانی که چنين جایگاه زیبایی داشته باشند، محل حضور نوجوانان خواهد بود.

 

اسماعیلی با بیان اینکه طرح ملی مسجد کانون نشاط امروز آغاز می‌شود، افزود: ۲۶ هزار کانون در کشور داریم که این طرح را اجرایی خواهند کرد؛ در این راستا ۲ هزار کانون ما به عنوان کانون قرآنی فعالیت دارند.

 

وزیر ارشاد با بیان اینکه تلاش داریم مسجد به آن جایگاه اصلی انسان‌سازی خود بازگردد و محل حضور جوانان و نوجوانان شود؛ گفت: فعالیت تبلیغی و فرهنگی ما زمانی تضمین می‌شود که مسجد کانون فعالیت‌ها باشد.

پایان پیام/ 9