طرح تابستانی انتظار یار محبوب در جیرفت آغاز شد
طرح تابستانی انتظار یار محبوب در جیرفت آغاز شد

طرح تابستانی انتظار یار محبوب در جیرفت آغاز شد

طرح تابستانی انتظار یار محبوب با موضوع نماز و امامت امام زمان (عج) با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان و مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان در نگارخانه یادمان ولایت برگزار شد.
شناسه خبر : 1274057 تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۹:۳۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان  از جنوب کرمان، طرح تابستانی انتظار یار محبوب با موضوع نماز و امامت امام زمان (عج) با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان و مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان در نگارخانه یادمان ولایت برگزار شد.

 

 

حجت الاسلام محمدتقی سعیدی در این مراسم، گفت: امروز طرح انتظار یار محبوب با حمایت موسسه فرهنگی قرآن و عترت حافظان قرآن سبزواران و همکاری کانون تخصصی مهدویت جنوب کرمان با موضوعات آموزش نماز، تبیین  معارف و آثار و برکات نماز، تبیین وظایف منتظران امام زمان (عج) آغاز شد.

مدیر کانون تخصصی مهدویت جنوب کرمان ابراز کرد: این طرح قرار است طی ۳ ماه اوقات فراغت تابستانی در قالب برگزاری مسابقات، تولید آثار هنری، برپایی اردوهای زیارتی و سیاحتی و اجرای مسابقات ورزشی فوتسال همراه با اهدای جوایز اجرا شود.

وی با اشاره به این که طرح انتظار یار محبوب در شهر جیرفت و جبالبارز اجرا می شود، عنوان کرد: قریب ۲۰۰ نفر از نوجوانان برای شرکت در این طرح نامنویسی کرده اند و امیدوارم با اجرای این طرح بتوانیم گامی هر چند کوچک در زمینه سازی ظهور برداریم.

 

 

مساجد با اجرای برنامه های متنوع بر روی تربیت دینی نوجوانان و جوانان کار کنند 

بهرام مسلمی مهنی در این مراسم، گفت: استفاده از ظرفیت هنر برای انتقال مفاهیم نماز و امام زمان (عج) بر قشر نوجوان و جوان بسیار تاثیرگذار است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان بیان کرد: امروز بسیار خرسندیم که طرح انتظار یار محبوب با استقبال پرشور نوجوانان همراه شده است.

وی اظهار کرد: نوجوانان و جوانان آینده سازان کشور هستند و قطعا اجرای چنین طرح هایی زمینه تربیت دینی نوجوانان و جوانان را در مساجد فراهم می کند.

مسلمی مهنی تابستان را بهترین فرصت برای غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان دانست و خاطرنشان کرد: مساجد با اجرای برنامه های متنوع می توانند نوجوانان و جوانان را جذب کرده و بر روی تربیت دینی آنها کار کنند.

 

 

برنامه های مسجد محور در کانون های فرهنگی هنری مساجد می تواند در فرا گیری مباحث دینی و مذهبی به نوجوان ما کمک کند

مجید خوبی زاده در این مراسم، گفت: شاید امروز  نوجوان و جوان ما بیشترین زمان اوقات فراغت خود را در فضای مجازی سپری می کند و از آنجایی که اغلب محتواهای منتشر در این فضا مناسب سنین نوجوانی و جوانی نیست بنابراین باید برای غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان برنامه های متنوع و همراه با جذابیت اجرا کرد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد با اشاره به اهمیت وقت در زندگی افراد، عنوان کرد: بسیاری از مهارت هایی که در جوانی و بزرگسالی به کار ما می آیند زمینه یادگیری آنها سنین نوجوانی است و نوجوان ما با تلاش، همت و گذاشتن وقت می تواند از اوقات فراغت تابستانی به نحو احسن برای یادگیری و مهارت آموزی استفاده کند.

وی یادآور شد: فراگیری بسیاری از مهارت ها و علوم به صورت مجازی ممکن نیست و یا خانواده نمی تواند به نوجوان آموزش دهد اما قطعا برنامه های مسجد محور و در کانون های فرهنگی و هنری مساجد می تواند در فرا گیری هم مباحث دینی و مذهبی و هم سایر موارد دیگر به نوجوان ما کمک کند.

خوبی زاده تصریح کرد: طرح انتظار یار محبوب با موضوع نماز و امامت امام زمان (عج) می تواند از یک سو درس امام شناسی داده و از سوی دیگر روش صحیح قرائت نماز به نوجوان و جوان ما آموزش دهد.

 

 

گفتنی است؛ در پایان مراسم افتتاح طرح انتظار یار محبوب نوجوانان با حضور در بارکاه شهدای گمنام به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کردند و سپس در نماز جماعت حضور پیدا کردند.

پایان پیام/ 586