اجرای برنامه‌های تابستانی با شعار «مسجد، کانون نشاط» در ۲۷ هزار کانون فرهنگی هنری
اجرای برنامه‌های تابستانی با شعار «مسجد، کانون نشاط» در ۲۷ هزار کانون فرهنگی هنری

اجرای برنامه‌های تابستانی با شعار «مسجد، کانون نشاط» در ۲۷ هزار کانون فرهنگی هنری

مقدم گقت: برنامه‌هاي متنوع در عرصه‌های فرهنگي، ورزشي، هنري، اردويي و مهارتي با شعار «مسجد، کانون نشاط» در ۲۷ هزار کانون فرهنگي هنري مساجد، در تابستان ۱۴۰۲ اجرا مي‌شود.
شناسه خبر : 1273999 تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۳:۳۷

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون‌های مساجد به نقل از ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، «مهدی مقدم»، معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور، صبح امروز (سه شنبه، ۳۰ خرداد) با حضور در شبکه خبر، با بیان اینکه تابستان، فصل پویایی بیشتر مساجد است و «مسجد، کانون نشاط» شعار برنامه های این ستاد در فصل تابستان است، گفت: طبق روایتی که از امام صادق (ع) داریم، نشاط در مقابل، کسالت است و نشاط از لشکریان عقل به حساب می آید. در واقع نشاط با شادی فرق می کند و شادی یکی از زمینه سازان نشاط است.

 

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور افزود: مسجد باید به نشاط جامعه و افراد کمک کند؛ هم نشاط معنوی و هم نشاط در حوزه پویایی افراد و جامعه. امسال برنامه های اوقات فراغت با همراهی بیشتر بخش های مختلف برگزار می شود. وزارت آموزش و پرورش، بسیج و سایر بخش های دغدغه مند در این حوزه، همکاری خوبی برای پر بار کردن برنامه های بچه ها در فصل تابستان داشته اند.

 

وی اضافه کرد: برنامه های فرهنگی بسیار مفصل، برنامه های ورزشی متنوع که بیشتر مورد استقبال آقا پسرها است، برنامه های هنری که شاید بیشتر مورد استقبال دختر خانم ها است، برنامه های اردویی و موضوعات مهارتی از سرفصل برنامه های «مسجد، کانون نشاط» است و این برنامه ها در تمام ۲۷ هزار کانون فرهنگی هنری مساجد در فصل تابستان در سراسر کشور اجرا می شود.

 

مقدم ادامه داد: ۱۳ هزار کانون در مناطق روستایی داریم. اساسا کانون های فرهنگی هنری مساجد، یک هویت مستقل دارند و ما چیزی را به مساجد و کانون های فرهنگی هنری ابلاغ نمی کنیم. ما صرفا ستاد هستیم و نقطه قوت کانون ها این است که برای اساس ذائقه مخاطبین خود و بوم و توانمندی های محیط پیرامونی خود، برنامه ریزی می کنند. فعالیت برخی از کانون ها و مساجد آنقدر زیاد است که ما گاهی می گوییم یک مسجد در فلان روستا به اندازه دو اداره کل، کار می کند.

 

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: تمام کارها و فعالیت های ما حتی در این ستاد با تلاش و همکاری فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد برگزار می شود. حتی پوستر «مسجد، کانون نشاط» را یک عضو کانون فرهنگی هنری در شهرکرد طراحی کرده است. همین پوستر در قالب یک جشنواره، طراحی شد.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد:‌برنامه های ما از صفر تا صد با محوریت کانون ها برگزار می شود. افتتاحیه ای که امشب با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می کنیم نیز با همکاری کانون های فرهنگی هنری مساجد برگزار می شود.

پایان پیام/ 9