جشن ازدواج رضوی ۹۰ زوج زنجانی در حرم امام رضا(ع)
جشن ازدواج رضوی ۹۰ زوج زنجانی در حرم امام رضا(ع)

جشن ازدواج رضوی ۹۰ زوج زنجانی در حرم امام رضا(ع)

برنامه ازدواج ۹۰ زوج زنجانی با اجرای برنامه های شاد وجذاب فرهنگی وهنری، امام شناسی وحرم گردی در مشهد مقدس اجرا شد و همه زوج های خوشبخت مهمان سفره پربرکت امام بودند.
شناسه خبر : 870341 تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۸ زمان انتشار :

حجت الاسلام علی اصغرولایتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان گفت: در این برنامه که با مدیریت آستان قدس رضوی درمشهد برگزار گردید، همایش تربیتی و همسرداری وتربیت صحیح فرزند برگزار شد و الگوی زندگی سالم واسلامی برای این نو مزدوجین عزیز ارائه گردید.

مسئول کانون تبلیغی آستان قدس رضوی افزود: در این برنامه سعی شد به آسیب های اجتماعی به صورت تخصصی پرداخته شود تا این زوج ها که در اولین قدم مسیرزندگی هستند با اطلاعات کامل وارد زندگی شوند وبرای زندگی خود الگوی صحیح اسلامی داشته باشند.

به گفته امام جماعت مسجد داودقلی زنجان، البته تاکید شد زوج ها بعنوان سفیران رضوی در خانواده و جامعه برای گفتمان سازی سبک زندگی اسلامی وساده زیستی و دوری از تجملات بپردازند وبرای ساختن جامعه آرمانی ومعرفتی دست هم سالان خود رانیز بگیرند و بعنوان سفیران رضوی سبک زندگی امام رضایی را در زندگی خودشان که همان محبت، وفای به عهد،خدامحوری وتلاش برای رشد اخلاقی واقتصادی خانواده ودوری از فرهنگ مصرف گرایی واسراف، را پیاده کنند.

 

ولایتی گفت: این زوج های جوان از قشرهای مختلف استان زنجان بودند که به همت نمایندگی آستان دراستان ثبت نام و اعزام شدند.

حجت الاسلام ولایتی که خودشان نیز دراین اردوی پنچ روزه بعنوان روحانی درکنار زوج های جوان حضوریافته بود از استمراز این برنامه معنوی خبر داد و گفت: اگر بتوانیم حداقل 50 درصد از زوج های جوان استان را در قالب این برنامه فرهنگی وتربیتی اعزام کنیم اکثر مشکلات ازجمله اختلافات خانوادگی طلاق های عاطفی و چشم وهم چشمی در زندگی ها رفع خواهد شد چراکه یقینا هرکس اول زندگی خود را با مهمانی حضرت رضا(ع)آغاز کند حتما برکت خاصی در زندگی نصیبش خواهد شد.

ولایتی یکی از اهداف مهم این برنامه برای نومزدوجین ونوعروسان تشویق برای ازدواج به موقع، ازدواج آسان وفرزندآوری عنوان کرد وافزود: امروزه در جامعه ما هم ازدواج ها بی موقع ودیر و پرخرج انجام می شود وهم فرزندآوری کم شده است که این معضلات، روند روبه رشد کشور را درعرصه های حساس بسیار کند می کند.

این روحانی فعال گفت: برنامه های اجرا شده طبق نظرسنجی که از جوانان عزیز انجام شد مورد رضایت همه زوج ها قرار گرفته است؛ حتی دراین همایش از نظرات وایده های خود زوج ها نیزاستفاده شده با آنها نیز همفکری صورت گرفت که به بیان دیدگاه های خود پرداختند.

 

حجت الاسلام علی اصغرولایتی در پایان ضمن قدر دانی از مسئولین محترم آستان وکاروان خاطر نشان کرد: همه درقبال فرهنگ جامعه مسئولیم و باید با اخلاص وعلاقه برای رشد فرهنگی و تربیتی جامعه تلاش کنیم و رشد اقتصادی، سیاسی و امنیتی کشور حتما در گروه رشد فرهنگ جامعه است.

پایان پیام/ 73