ششمین دوره مسابقات قرآن در شرق بندرعباس برگزار شد
ششمین دوره مسابقات قرآن در شرق بندرعباس برگزار شد

ششمین دوره مسابقات قرآن در شرق بندرعباس برگزار شد

ششمین دوره مسابقات قرآن کریم روستاهای بخش تخت شهرستان بندرعباس در کانون فرهنگی هنری امام مهدی(عج) روستای گرده صفرباقری برگزار شد.
شناسه خبر : 870493 تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۸ زمان انتشار :

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، در این دوره از مسابقات که در رشته قرائت ترتیل و اذان برگزار شد، بیش از 200 نخبه قرآنی کانون های فرهنگی هنری مساجد روستایی بخش تخت با یکدیگر به رقابت پرداختند.

 

« علی تیماپور »، مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری امام مهدی(عج) در حاشیه برپایی آیین اختتامیه این مسابقات گفت: این مسابقات از شش سال پیش با هدف ترویج فرهنگ قرآنی، شناسایی استعدادهای قرآنی کانون های مساجد روستایی، فراهم نمودن زمینه رقابت بین آنها و تجلیل از برترین ها برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه نخبگان 17 روستای بخش تخت در این دوره از مسابقات شرکت کرده اند، افزود: این دوره از مسابقات در دو رده سنی زیر 18 سال و بالای 18 سال برگزار شد.

 

حجت الاسلام و المسلمین انصاری راد در آیین اختتامیه این دوره از مسابقات، بر تبیین نقش هدایتگری قرآن تاکید کرد و گفت: قرآن باید در تمام شئون زندگی ما تجلی داشته باشد.

 

 

وی با اشاره به اینکه در آیات مختلفی از کلام وحی بر یادگیری قرآن تأکید شده است، افزود: جایگاه آموزش و یادگیری قرآن در کلام الهی باید برای عموم مردم به ویژه نسل جوان تبیین شودد.

 

حجت الاسلام پهلوانی نیر با ذکر این نکته که قرآن، کتاب روش زندگی انسان‌ها در مسیر هدایت به سوی رستگاری و سعادت حقیقی است، گفت: تنها انس و الفت با کلام وحی و پیروی از عترت است که می تواند بشریت را از ظلمت و گمراهی نجات دهد.

 

وی از ترویج فرهنگ و آموزه های قرآنی به عنوان مهمترین اولویت کاری کانون های فرهنگی هنری مساجد یاد کرد و افزود: برگزاری دوره های مختلف آموزشی قرآن شامل روخوانی، روانخوانی و حفظ، مسابقات و جشنواره های قرآنی، محافل انس با قرآنی، کرسی های تلاوت، طرح تلاوت نور و طرح تفسیر از برنامه های شاخض کانون هاست.

 

هیئت داوران دررشته قرائت ترتیل و در رده سنی 18 سال به بالا، محمد نصیبی زاده از شمیل، دانیال اسفندی از زیارت سید سلیمان و میثم سالاری زاده از علی آباد حسنلنگی را به ترتیب به عنوان نفرات اول تا سوم این دوره از مسابقات معرفی کرد.

 

 

در رده سنی زیر 18 سال این رشته نیز حسین جهانشاهی از گرده صفرباقری اول، محمد امین صحتی پور از شمیل دوم و دانیال حاتمی از علی آباد حسنلنگی یوم شد.

 

روح الله خبر از گرده صفرباقری، عباس خبر از گرده صفرباقری و مهدی تنی از شمیل نیز در رشته اذان به ترتیب به عنوان نفرات اول تا سوم شدند.

 

در این آیین و با حضور حجت الاسلام و المسلمین انصاری راد مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان، حجت الاسلام پهلوانی مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان در مسجد صاحب الزمان(عج) روستای گرده صفرباقری برگزار شد، از نفرات برتر با اهدا جوایز نفیسی تجلیل به عمل آمد.

 

 

ششمین دوره مسابقات قرآن به همت کانون فرهنگی هنری امام مهدی (عج) و با همکاری خانه قرآن، هیئت امنای مسجد صاحب الزمان(عج)، پایگاه مقاومت بسیج شهید عباس خبر و دهیاری و شورای اسلامی روستای گرده صفرباقری برگزار شد.

 

در حاشیه آیین اختتامیه مسابقات قرآن، با حضور مسئولان و مردم، خانه عالم روستای گرده صفرباقری افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

 

 

 

 

 

پایان پیام/ 88