اوقات فراغت یک فرصت استثنایی برای ترویج معارف قرآن و اهل بیت (ع) است
اوقات فراغت یک فرصت استثنایی برای ترویج معارف قرآن و اهل بیت (ع) است

اوقات فراغت یک فرصت استثنایی برای ترویج معارف قرآن و اهل بیت (ع) است

اوقات فراغت تابستان فرصت مناسبی برای رشد و تعالی جوانان و نوجوانان و فرصتی برای ترویج معارف قرآن و اهل بیت (ع) است که در این راستا لازم است اقدامات وبرنامه ریزی‌های جدی صورت بگیرد.
شناسه خبر : 1272455 تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۰:۵۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، اوقات فراغت تابستان فرصت مناسبی برای رشد و تعالی جوانان و نوجوانان است که در این راستا لازم است اقدامات وبرنامه ریزی‌های جدی صورت بگیرد و در این میان مساجد بهترین مکان برای اجرای برنامه های غنی سازی اوقات فراغت است، و نقش اساسی در تربیت نیروهای متعهد و متخصص دارند.

مساجد مهم‌ترین و امن‌ترین مکان برای انجام امور مذهبی و فرهنگی و نزدیک‌تر شدن به خالق یکتاست همه ما تجربه رفتن به مسجد، پهن کردن سجاده و دست به دعا برداشتن را داشته‌ایم و از آن لذت برده‌ایم.

این روز ها که دانش آموزان فراغت زیادی دارند بهترین فرصت برای برگزاری کلاس ها و دوره های آموزشی دینی، تفریحی و اردوئی برای اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان بر پایه مساجد است.

اوقات فراغت با محوریت مساجد قطعاً بر روحیه معنوی نوجوانان و جوانان تأثیرگذار خواهد بود.

 

مسجد اعظم فیرورق و مسجد جامع ایواوغلی شهرستان خوی از مساجد پیشتاز در این امر هستند. در این مساجد حجت الاسلام مرتضوی و منصوری از مبلغین بومی، به برگزاری برنامه ها و کلاس های مختلف دینی، مذهبی، قرآنی، فرهنگی، هنری و ... می پردازند.

مساجد باید پاتوق نوجوانان و جوانان باشد و برنامه‌های تخصصی برای آن‌ها تعریف و بازخوانی شود تا بتوانند از فصل تابستان و اوقات فراغت خود استفاده کنند.

اجرای برنامه‌های قرآنی همچون مسابقه قرآنی «مدهامتان» و تشکیل پایگاه قرآنی در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری از دیگر راهبردهای کانون‌های مساجد است.

طرح تابستانه طروات،مسجد،کانون نشاط با هدف غنی سازی اوقات و فراغت دانش آموزان توسط کانون های فرهنگی با همکاری ادارات مرتبط در شهرستان خوی اجرا خواهدشد.

گفتنی است؛ از ابتدای مهر ماه سال ۱۴۰۱ تاکنون چهار زلزله بالای ۵ ریشتر و حدود ۲۰۰ پس لرزه با قدرت‌های مختلف شهرستان خوی در شمال آذربایجان غربی را لرزانده است

زمین لرزه  روز هشتم بهمن با ۵/۹ ریشتر خوی و شهرها و روستاهای اطراف آن را لرزاند و موجب تخریب دو هزار و ۱۲۰ واحد مسکونی و آسیب بیش از هشت هزار واحد دیگر شد در این زمین لرزه متاسفانه سه نفر هم فوت شدند.

پایان پیام/ 566