آموزش کمک‌های اولیه به شهروندان در مساجد منطقه ۲۲
آموزش کمک‌های اولیه به شهروندان در مساجد منطقه ۲۲

آموزش کمک‌های اولیه به شهروندان در مساجد منطقه ۲۲

دوره آموزشی آشنایی با کمک‌های اولیه در راستای توانمندسازی شهروندان و به منظور اقدام مؤثر در مواجهه با انواع حوادث، با همکاری جمعیت هلال احمر در مساجد منطقه ۲۲ برگزار می‌شود.
شناسه خبر : 1272230 تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۸:۱۰

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون‌های مساجد به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۲۲، دوره آموزشی آشنایی با کمک های اولیه در راستای توانمندسازی شهروندان و به منظور اقدام مؤثر در مواجهه با انواع حوادث، با همکاری جمعیت هلال احمر، سازمان مدیریت بحران و خانه های سلامت محلات منطقه ۲۲ در مساجد برگزار می شود.  

 

معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه۲۲ با اشاره به اهداف برگزاری این طرح برای شهروندان بیان کرد: این دوره که با هدف توانمندی شهروندان در ارزیابی صحنه حادثه، تعیین سطح هوشیاری مصدوم و مدیریت علمی در مواجهه با حوادث و همچنین افزایش سطح دانش اورژانس برگزار می‌شود، برای اولین بار با حضور شهروندان در مسجد خاتم الانبیاء(ص) منطقه ۲۲ انجام شد.

 

وی ادامه داد: ارزیابی صحنه حادثه برای حفظ ایمنی خود و سایر افراد صحنه، تعیین سطح هوشیاری مصدوم و بررسی راه هوایی، تنفس و گردش خون مصدوم از جمله انجام بهترین اقدامات در مواقع اورژانسی تا رسیدن تیم های عملیاتی بسیار با اهمیت است.

 

خداوردی یادآور شد: شهروندان در این دوره ضمن یادگیری اقدامات لازم برای آماده سازی بستر مناسب در درمان و نجات مصدوم با انواع سوختگی ها و روش های اورژانسی مواجهه با آنها، ایمنی در تصادفات و نکات مرتبط، انواع خونریزی و روش های کنترل آن، برق گرفتگی و راه های مواجهه با آن آشنا می شوند.

 

وی افزود: امید است با اجرای فرآیندهای آموزشی تئوری و عملی شاهد نتایج مثبتی از جمله افزایش آگاهی و توانمندی شهروندان در صحنه های حادثه، همکاری مؤثر با سازمان های امدادی، دانش افزایی در زمینه علوم پزشکی پیش بیمارستانی و چگونگی تحلیل و مدیریت حوادث در منطقه۲۲ باشیم.

پایان پیام/ 40