کانون های مساجد؛ ظرفیت و جبهه های مختلف انقلاب را برای آبادی مساجد به هم متصل کند
کانون هاي مساجد؛ ظرفيت و جبهه هاي مختلف انقلاب را براي آبادي مساجد به هم متصل کند

کانون های مساجد؛ ظرفیت و جبهه های مختلف انقلاب را برای آبادی مساجد به هم متصل کند

حجت الاسلام والملسمين صديقي با اشاره به اينکه کانون هاي مساجد ظرفيت ها و جبهه هاي مختلف انقلاب را به هم متصل کند، گفت: اگر براي خدا قيام کنيد کارتان به خوبي پيش مي رود.
شناسه خبر : 48152 تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۹:۰۳

 به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور به نقل از خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین کمال الدین خداداده، رییس ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ظهر امروز (سه شنبه، ۱۶ خرداد) با حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران دیدار کرد.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در این دیدار که در حوزه علمیه امام خمینی (ره) برگزار شد با بیان اینکه خدا را شاکریم که بعد از ۴۴ سال از حاکمیت نظام ولایی در ایران و حرکت پیش رونده انقلاب اسلامی؛ اهداف بلندی که موسس انقلاب و شهدای عظیم الشان در هندسه انقلاب پیش بینی کرده بودند، محقق شده است، گفت: انقلاب اسلامی در مسیر حرکتش وقفه و عقب گرد نداشته است.

 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی با پویایی و بالندگی برای حرکت در مسیر تمدن جهانی مهدویت تلاش می کند، گفت: توجه به این نعمت همیشه به انسان در حفظ طراوت و شادابی کمک می کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی خاطرنشان کرد: خوشبختانه نقطه عطف دولت سیزدهم توجه به آموزه های اسلامی و مباحث اعتقادی است چرا که این دولت با اعتقاد به حقانیت خون شهدا و نفس ولایت که از نفس امام زمان (عج) نشات می گیرد در ابعاد مختلف مرزها را درنوردیده است به طوری که ژرفای این انقلاب در لبنان نیز اثر گذاشته است و تاثیر انقلاب اسلامی و تاسی از مقام معظم رهبری که نایب حضرت حجت (عج) است در آنجا نیز اثرگذار بوده است.

 

وی با اشاره به گرایش ویژه نیروهای جهادی و جوانان عراقی به مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و نظام جمهوری اسلامی گفت: دلیل این گرایش ویژه که قابل مقایسه با گذشته نیست را می توان در اثر مجاهدت های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و تاسیس حشد الشعبی و کانون های حزب اللهی متاثر از تفکر انقلابی دانست.

 

رییس بنیاد بین المللی غدیر بر این موضوع نیز اشاره داشت که تفکر مقام معظم رهبری در میان جوانان یمنی حرف اول را می زند و در بحرین و قطیف نیز تفکر انقلابی گسترش یافته است و دفاع از حرم معجزه جدیدی بود که بشارت برای ظهور حضرت مهدی (عج) را به دنبال دارد.

 

وی با تاکید بر اینکه سردار حاج قاسم سلیمانی یک فرد و جریان فکری نبود بلکه تجلی تفکر امامین انقلاب بود، گفت: سردار حاج قاسم سلیمانی زمینه انسجام میان گروه ها و حلقه های مختلف در منطقه را فراهم کرد.

 

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران انقلاب مستضعفین است، گفت: انقلاب اسلامی هدیه الهی بوده است که راه خود را با قوت پیش می برد و تاکنون هیچ طوفانی نتوانسته در آن وقفه ای ایجاد کند.

 

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی از مساجد شروع شد، ابراز کرد: طبق آمار بیش از 98 درصد از شهدای انقلاب تربیت یافته مسجد و منابر بودند و امام خمینی (ره) نیز ادبیات جدیدی را عرضه کرد و کلمات و واژه های قصاری پیرامون مسجد بیان کردند که مقبول فطرت های بشری بوده است. یکی از این واژه های اثربخش امام این بود که فرمودند مسجدها سنگر هستند، سنگرها را حفظ کنید. همچنین نمازهای جمعه نیز از ابداعات امام (ره) و از جبهه های اثرگذار توحیدی در سراسر کشور بود.

 

امام جمعه موقت تهران خطاب به مسئولان کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: وظیفه کانون های مساجد شناخت واقعیت هاست و توجه به این موضوع که در کدام نقطه بودیم و در حال حاضر در کجا قرار گرفته ایم، است.


وی تصریح کرد: مسئولان کانون های مساجد نباید منتظر امکانات باشند بلکه با آنچه که در اختیار دارند باید فعالیت هایشان را با قوت پیش ببرند و با در نظر گرفتن شرایط، امکانات محدود و اولویت هایی که دارند، عرضه شان را بسیار نمایند؛ ضمن اینکه برنامه ریزی هایشان بر اساس واقعیت ها باشد و با توکل به خدا برنامه ها را پیش ببرند.

 

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی توجه به امدادهای غیبی را یکی از موضوعاتی دانست که باید مورد توجه باشد و تاکید کرد: با عِده و عُده کم نیز می توان اثرگذار بود و فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد، گروه های جهادی و انقلابی با آنچه که دارند خودشان را در شرایط مقابله و جنگ با دشمن بدانند و مسیرشان را با قوت ادامه دهند.

 

امام جمعه موقت تهران با تصریح این موضوع که جمهوری اسلامی ایران در برابر قدرت های شرقی و غربی با امکانات کم و با مدد خدا توانست به پیروزی برسد، اظهار داشت: امروز نیز در شرایط جنگ روانی، اقتصادی، تربیتی، اخلاقی و در برابر ضربه هایی که دشمن تلاش دارد به مساجد وارد کند باید با قوت و با سلاح های روز ایستاد و مقابله کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان اینکه امروز دشمن تلاش دارد دل های جوانان را تصرف کند و آنها را ناامید کند، ادامه داد: امروز در کشور جریان های ضد انقلاب کم نیستند بنابراین باید با تقویت برنامه هایی همانند اعتکاف، پیاده روی اربعین و راهیان نور که همواره با استقبال و حضور جوانان روبرو بوده است در تعمیق معنویت و تزریق روحیه انقلابی تلاش کنیم چرا که راهیان نور، اعتکاف و پیاده روی اربعین از برکات نظام جمهوری اسلامی است و می بینیم که همه ساله در مراسم پیاده روی اربعین که صدای انقلاب و ولایت است بدون هیچ بخشنامه و دستوری جوانان حضور می یابند.

 

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد باید برای برگزاری پرشور مراسم اربعین حسینی فعالانه حضور داشته باشند، گفت: سال گذشته پیاده روی 12 کیلومتری غدیر با استقبال گسترده مردم روبرو شد و ضرورت دارد کانون های فرهنگی هنری مساجد نیز امسال در این زمینه فعال باشند.

 

وی همچنین تاکید کرد: امروز فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد باید ظرفیت ها و جبهه های مختلف را به هم مرتبط و برای آباد کردن مساجد آنها را بسیج کنند. اگر کانون های مساجد ظرفیت های پراکنده را به هم متصل کند مساجد آباد می شوند.

 

امام جمعه موقت تهران بر لزوم تعامل و همکاری کانون های فرهنگی هنری مساجد با آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: ضرورت دارد که دانش آموزان برای اقامه نماز به مساجد بروند و برای هماهنگی میان مدرسه، مسجد و خانواده برنامه ریزی های مدونی صورت گیرد.

 

وی همچنین بر تعامل و همکاری کانون های فرهنگی هنری مساجد با دانشگاه ها تاکید و گفت: زمانی نمازهای جماعت دانشگاه ها در چند نوبت اقامه می شد اما اکنون متاسفانه نمازهای جماعت دانشگاه ها کمرنگ شده است که باید برای پر رنگ کردن حضور جوانان تلاش کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی بیان کرد: خدا می گوید اگر برای خدا قیام کنید کارهایتان پیش می رود بنابراین با تعامل و همکاری با ارگان ها و نهادها برای تقویت کانون های مساجد همت کنید چرا که مسجد سنگر است و خراب شدن این سنگر به معنی خراب شدن انقلاب است.