امام خمینی(ره) کارکردهای جامعه‌ساز مسجد را احیاء کرد/ قیام ۱۵ خرداد مسجدپایه بود
امام خمینی(ره) کارکردهای جامعه‌ساز مسجد را احیاء کرد/ قیام ۱۵ خرداد مسجدپایه بود

امام خمینی(ره) کارکردهای جامعه‌ساز مسجد را احیاء کرد/ قیام ۱۵ خرداد مسجدپایه بود

حجت‌الاسلام‌والمسبمین خداداده با بیان اینکه احیای کارکردهای توحیدی و جامعه‌ساز مسجد از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب امام خمینی (ره) است، گفت: قیام ۱۵ خرداد «مسجد پایه» بود.
شناسه خبر : 1271486 تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۵:۳۷

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون‌های مساجد به نقل از روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، ۱۴ خرداد ماه، یادآور روز بسیار تلخ و دردناکی برای ملت ایران و همه آزادی خواهان جهان است؛ روزی که حضرت امام خمینی (ره)، رهبر کبیر انقلاب اسلامی، دار فانی را وداع گفتند و به دیدار معبود شتافتند. حضرت روح الله (ره) در مسیر مبارزه با استکبار و استبداد، از همه ظرفیت های مهم و موجود بهره بردند که به گفته کارشناسان، مساجد در راس این ظرفیت ها بود. 

 

خبرنگار روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشو در آستانه سالروز عروج ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) و قیام بزرگ و جاوید ۱۵ خرداد، با حجت الاسلام والمسلمین «کمال الدین خداداده»، رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور درباره شخصیت اخلاقی و جایگاه مسجد در اندیشه فرهنگی – سیاسی پیر جماران، گفت و گویی داشته است که مشروح آن در ادامه می آید.

 

حجت الاسلام والمسلمین خداداده در این گفت و گو با بیان اینکه حضرت امام خمینی (ره) مصداق عینی قیام لله بودند، گفت: آنچه که رهبر کبیر انقلاب اسلامی را از بقیه ممتاز می سازد، تبعیت از اندیشه تکلیف و وظیفه است. «آنچه خدا می خواهد» برای ایشان، اصل بود و نتیجه «چه خواهد شد» برای ایشان، فرع.

 

شخصیت امام خمینی (ره) می تواند برای نسل جوان، الگو باشد

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در ادامه با بیان اینکه منش و شخصیت والای امام خمینی (ره)، امروزه نیز می تواند برای همه به ویژه نسل جوان الگو باشد، اظهار کرد: امام خمینی (ره) به عنوان، معلم اخلاق و مربی تربیتی، الگوی خوبی برای همگان هستند.

 

وی یادآور شد: امام خمینی (ره) از همان دوره جوانی، بر دریچه قلب خود مراقب گذاشته بودند تا هر کس و هر چیزی وارد آن نشود. همین اصل مراقبه می تواند، راهبرد جوانان در مقابله با هجمه های فرهنگی و اعتقادی دشمنان در دوره حاضر باشد.

 

احیای کارکرد جامعه ساز مسجد از دستاوردهای انقلاب امام(ره) است

حجت الاسلام والمسلمین خداداده در ادامه با بیان اینکه احیای کارکردهای توحیدی و جامعه ساز مسجد از مهم ترین دستاوردهای انقلاب امام خمینی (ره) است، اضافه کرد: مساجد همچنان که در پیروزی انقلاب نقش داشتند، در استمرار و بقای انقلاب اسلامی نیز حائز اهمیت هستند.

 

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قیام خونین و جاویدان ۱۵ خرداد ۱۳۴۲، گفت: این قیام، قیام «مسجد پایه» بود و حضور پررنگ مسجدی ها در آن، نمایانگر نقش مساجد در نهضت امام خمینی(ره) است.

 

پایان پیام/ 9