کار بزرگی در حوزه دهه کرامت در کشور رقم خورده است
کار بزرگی در حوزه دهه کرامت در کشور رقم خورده است

کار بزرگی در حوزه دهه کرامت در کشور رقم خورده است

حجت‌الاسلام صدیقی در جشن سالروز ولادت امام رضا(ع) که در مسجد امام رضا(ع) شهرک اکباتان برگزار شد، گفت: امسال جشن‌های دهه کرامت با شکوه و فراگیری بیشتری برگزار شد. همه ما مشمول کرامت و رأفت حضرت شمس‌الشموس(ع) شده‌ايم.
شناسه خبر : 1271017 تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۰۵

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون‌های مساجد به نقل از روابط عمومی ستاد هماهنگي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد کشور، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صديقي در جشن بزرگ دهه کرامت که در مسجد امام رضا(ع) شهرک اکباتان تهران با حضور جمع کثيري از روحانيون و طلاب و ائمه جماعات مساجد و ساير گروه هاي مردم برگزار شد با بيان اينکه دهه کرامت به اتفاق مبارک و بزرگي  در کشور تبديل شده است، گفت: اين اتفاق بزرگ به همت روحانيون و مبلغان و با تلاش نسل جوان متدين و انقلابی شکل گرفته است. حضور خادمان آستان قدس رضوی و حرم فاطمه معصومه (س) در جای جای ایران اسلامی نیز اتفاق بسیار مبارکی است.

 

امام جمعه موقت تهران با بيان اينکه کار بزرگي در حوزه دهه کرامت در کشور رقم خورده است، گفت: امسال جشن های دهه کرامت نسبت به سال های گذشته، بسيار فراگيرتر در نقاط مختلف کشور برگزار شد و شاهد بوديم که دختر و پسر، زن و مرد، جوان و پير در اين جشن ها شرکت بالایی داشتند.

 

وي در ادامه با بيان اينکه همه ما مشمول کرامت حضرت امام رضا (ع) شده ايم، گفت: انقلاب اسلامی بزرگی که در سال ۱۳۵۷ به رهبری حضرت امام خمينی (ره) به پيروزی رسيد نيز با عنايت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) بود. امروزه نیز حضرت ولیعصر(عج) و امام رضا(ع) این انقلاب را با وجود این همه تحریم و تهدید و فشارهای خارجی، حفظ کرده اند.

 

وی در پايان با بيان اينکه بهتر است همه ظرفيت های کشور همگرا شوند، گفت: باید از ظرفیت عظیمی که در دهه کرامت ایجاد شده است برای اجرای برنامه های دهه ولايت و امامت استفاده کرد. ظرفیت همه برنامه ها باید به هم پیوند بخورد تا شاهد تحول بزرگی در کشور در حوزه فرهنگی، به ویژه در زمینه حل معضل بی حجابی باشیم.

 

بنا بر اين گزارش، آيت الله علي سيفي آملي، استاد خارج فقه و توليت حوزه علميه حضرت حجت (عج) نيز در جشن بزرگ دهه کرامت که در مسجد امام رضا(ع) شهرک اکباتان تهران برگزار شد با بيان اينکه دهه کرامت از مهم ترين مناسبت های مذهبی در کشور است که روحيه نشاط معنوی و اخلاق رضوی را ترويج می کند، گفت: امامت، رکن اساسی در دين اسلام است و دشمنان به همين دليل در اغتشاشات  اخير، هجمه اصلي را متوجه ولايت فقيه کردند. مقام معظم رهبری، البته با درايت و حکمت و صبر، موجب پيروزی انقلاب اسلامی در فتنه بزرگ ۱۴۰۱ شدند.

 

استاد خارج فقه در ادامه با بيان اينکه ما به عنوان پيروان مکتب امام رضا (ع) بايد ولايت مدار و مطيع امر امام امت باشيم، گفت: دشمن در صورتي بر ما پيروز می شود که بتواند ميان ما و امام امت، فاصله بيندازد. درس بزرگ دهه کرامت نيز همين، اطاعت پذيری و ولايت پذيری است همچنان که حضرت فاطمه معصومه (س) بری حرکت در مسير امام عصر(عج)، يعنی امام رضا(ع)، به قم هجرت کردند.

 

توليت حوزه علميه حضرت حجت (عج) تهران خاطرنشان کرد: امام خمينی(ره) با رهبری خود، انقلاب اسلامي را به پيروزی رساندند و ملت بزرگ و شهيدپرور ايران نيز با تبعيت از ايشان، موجب استمرار نظام جمهوری اسلامي شدند. همين مردم نيز با وجود شرايط سخت اقتصادی، در نهايت ايثار و اخلاص، از حضرت امام خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، تبعيت می کنند.

 

پایان پیام/ 9