کانون‌های مساجد آذربایجان غربی؛ میزبان خادمین حرم مطهر رضوی
کانون‌های مساجد آذربایجان غربی؛ میزبان خادمین حرم مطهر رضوی

کانون‌های مساجد آذربایجان غربی؛ میزبان خادمین حرم مطهر رضوی

کانون های فرهنگی هنری استان آذربایجان غربی میزبان کاروان حرم مطهر رضوی شدند.
شناسه خبر : 1270999 تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۰:۳۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی،  به مناسبت دهه کرامت و ولادت با سعادت علی‌ بن‌ موسی‌الرضا (ع) کاروان زیر سایه خورشید، خادمان آستان قدس رضوی به همراه پرچم متبرک حرم مطهر امام هشتم با استقبال پرشور مردم و اعضای کانون های فرهنگی و هنری وارد مساجد شدند.

در دهه کرامت گروه‌های متعدد از خدام حریم رضوی به شهر‌های مختلف در سراسر کشور و البته چند کشور دیگر می‌روند و پرچم متبرک حرم مطهر را به نشانه تبرک و به یاد بارگاه ملکوتی آن حضرت به شهر‌ها و روستا‌های مختلف می‌برند تا هم مردم از دور سلامی خدمت آن حضرت بدهند.

 

در ایام میلاد امام رضا (ع) مردم زیادی دوست دارند زائر آن حضرت باشند، اما امکان حضور در حرم مطهر برای همه امکان پذیر نمی‌شود، اما هرجا دلی بکشند و امام رضایی شود.

در این راستا کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی نیز با حضور چشمگیر دهه هشتاد و نودهایی و کودکان و خانواده ها میزبان این خادمین و حامیلین پرچم متبرک رضوی بودند.

در این مراسم که با قرائت صلوات خاصه حضرت رضا (ع) و مداحی خادمان و مبلغان حرم مطهر همراه بود سوغات متبرک در بین حاضران توزیع شد.

کاروان‌های زیر سایه خورشید با هدف ترویج فرهنگ و معارف رضوی در دهه کرامت به مناطق مختلف کشور اعزام می‌شوند.

هر کاروان با یک مبلغ، یک مداح و ۲ پرچم گردان تا ۱۰ خرداد ماه جاری در شهرها و برنامه‌های مختلف تدارک دیده شده، حضور می‌یابند. و یک کاروان به شمال استان و کاروان دیگر به جنوب استان سفر کرده و مردم میزبان این خادمین رضوی هستند.

 

همچنین دیشب همزمان با سالروز میلاد امام هشتم شیعیان حضرت شمس الشموس علی بن موسی الرضا (ع)، آیین جشن و سرور در روستای بدل آباد شهرستان خوی برگزار شد. 

این آیین که با حضور پرشور مردم برگزار شد، شامل برنامه های متنوع فرهنگی بود در این مراسم علاوه بر سخنرانی حجت الاسلام مسلمی رئیس تبلیغات اسلامی خوی، مولودی خوانی توسط مداحان اهل بیت (ع) انجام شد.

در ادامه این آیین، گروه سرود در وصف امام رئوف (ع) به اجرای برنامه پرداخت و از دیگر عناوین این آیین جشن و شادی، اجرای برنامه نمایش طنز بود که توسط گروه تئاتر آقای جعفر وهاب پور برگزار شد.

 

گفتنی است؛ جشن‌های «دهه کرامت» از ابتدای ذی‌القعده همزمان با سالروز میلاد حضرت معصومه (س) آغاز شده و تا روز ۱۱ ذی‌القعده سالروز میلاد امام رضا(ع) ادامه دارد.

کاروان‌های رضوی در هفت کشور از جمله عراق، هند، گرجستان، جمهوری ترکمنستان، ترکیه، جمهوری آذربایجان و افغانستان نیز حضور مستقیم و فعال دارند.

پایان پیام/ 566