کار بزرگی در حوزه دهه کرامت در کشور رقم خورده است
کار بزرگي در حوزه دهه کرامت در کشور رقم خورده است
امام جمعه موقت تهران:

کار بزرگی در حوزه دهه کرامت در کشور رقم خورده است

آيت الله صديقي با بيان اينکه کار بزرگي در حوزه دهه کرامت در کشور رقم خورده است، گفت: امسال جشن هاي دهه کرامت نسبت به سال هاي گذشته، بسيار فراگيرتر در نقاط مختلف کشور برگزار شد. الحمدالله شاهد بوديم که جمع کثيري از دختران و پسران؛ کودکان، جوانان و پيران در اين جشن ها شرکت کردند.
شناسه خبر : 47990 تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۰:۱۴

به گزارش روابط عمومي ستاد هماهنگي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد کشور، آيت الله کاظم صديقي در جشن بزرگ دهه کرامت که در مسجد امام رضا(ع) شهرک اکباتان تهران با حضور جمع کثيري از روحانيون و طلاب و ائمه جماعات مساجد و ساير گروه هاي مردم برگزار شد با بيان اينکه دهه کرامت به اتفاق مبارک و بزرگي  در کشور تبديل شده است، گفت: اين اتفاق بزرگ به همت روحانيون و مبلغان و با تلاش نسل جوان متدين و انقلابي شکل گرفته استو حضور خادمان آستان قدس رضوی و حرم فاطمه معصومه (س) در جای جای ایران اسلامی نیز اتفاق بسیار مبارکی است.

 

امام جمعه موقت تهران با بيان اينکه کار بزرگي در حوزه دهه کرامت در کشور رقم خورده است، گفت: امسال جشن هاي دهه کرامت نسبت به سال هاي گذشته، بسيار فراگيرتر در نقاط مختلف کشور برگزار شد و شاهد بوديم که دختر و پسر؛ کودک، جوان و پير در اين جشن ها شرکت خوبي داشتند.

 

وي در ادامه با بيان اينکه همه ما مشمول کرامت حضرت امام رضا (ع) شده ايم، گفت: انقلاب اسلامي بزرگي که در سال 1357 به رهبري حضرت امام خميني (ره) به پيروزي رسيد نيز با عنايت حضرت علي بن موسي الرضا (ع) بود. امروزه نیز حضرت ولی عصر (عج) و امام رضا (ع) این انقلاب را با وجود این همه تحریم و تهدید و فشارهای خارجی، حفظ کرده اند.

 

آيت الله صديقي در ادامه با بيان اينکه مقام معظم رهبري، تنها رهبري در دنيا است که کاملا ساده زيست هستند و در طول عمرشان، تنها يک نوع غذا در سفره ايشان، وجود داشته است، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامي که به خوبي کشور و نظام مقدس جمهوري اسلامي را در فتنه هاي 1388 و 1401 حفظ کردند، شاگرد مکتب امام رضا (ع) هستند. 

 

وي در پايان با بيان اينکه بهتر است همه ظرفيت هاي کشور همگرا شوند، گفت: همين کار بزرگي در دهه کرامت رقم خورده است، بايد از ظرفيت آن براي برگزاري برنامه هاي دهه ولايت و امامت استفاده کرد. ظرفیت همه برنامه ها باید به هم پیوند بخورد تا شاهد تحول بزرگی در کشور در حوزه فرهنگی، به ویژه در زمینه حل ویروس بی حجابی باشیم.

 

بنا بر اين گزارش، آيت الله علي سيفي آملي، استاد خارج فقه و توليت حوزه علميه حضرت حجت (عج) نيز در جشن بزرگ دهه کرامت که در مسجد امام رضا(ع) شهرک اکباتان تهران برگزار شد با بيان اينکه دهه کرامت از مهم ترين مناسبت هاي مذهبي در کشور است که روحيه نشاط معنوي و اخلاق رضوي را ترويج مي کند، گفت: امامت، رکن اساسي در دين اسلام است و دشمنان به همين دليل در اغتشاشات  اخير، هجمه اصلي را متوجه ولايت فقيه کردند. مقام معظم رهبري، حضرت امام خامنه اي مدظله العالي، البته با درايت و حکمت و صبر، موجب پيروزي انقلاب اسلامي در فتنه بزرگ 1401 شدند.

 

استاد خارج فقه در ادامه با بيان اينکه ما به عنوان پيروان مکتب امام رضا (ع) بايد ولايت مدار و مطيع امر امام امت باشيم، گفت: دشمن در صورتي بر ما پيروز مي شود که بتواند ميان ما و امام امت، فاصله بيندازد. درس بزرگ دهه کرامت نيز همين، اطاعت پذيري و ولايت پذيري است همچنان که حضرت فاطمه معصومه (س) براي حرکت در مسير امام عصر، يعني امام رضا (ع)، به قم هجرت کردند.

 

توليت حوزه علميه حضرت حجت (عج) تهران افزود: حضرت امام خميني (ره) با رهبری خود، انقلاب اسلامي را به  پيروزي رساندند و ملت بزرگ و شهيدپرور ايران نيز با تبعيت از ايشان، موجب استمرار نظام جمهوري اسلامي شدند. همين مردم نيز با وجود شرايط سخت اقتصادي، در نهايت ايثار و اخلاص، از حضرت امام خامنه اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي، تبعيت مي کنند.