جشن بزرگ میلاد امام رضا(ع) در میدان شهدای ذهاب رشت
جشن بزرگ ميلاد امام رضا(ع) در ميدان شهداي ذهاب رشت

جشن بزرگ میلاد امام رضا(ع) در میدان شهدای ذهاب رشت

جشن بزرگ ميلاد امام رضا(ع) با حضور پرشور مردم در ميدان شهداي ذهاب رشت برگزار شد.
شناسه خبر : 47987 تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۹:۲۰

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور از گیلان، همزمان با شب میلاد با سعادت امام مهربانی‌ها، حضرت امام رضا (ع) جشن بزرگ شب میلاد در میدان شهدای ذهاب رشت(پیاده راه فرهنگی) با حضور ویژه نوجوانان و جوانان برگزار شد. دهه هشتادی‌ها و نودی‌هایی که از ساعاتی پیش با آب و جاروی شهر آماده قرار عاشقی بودند در حوالی میدان شهدای ذهاب.

با آماده شدن به زمان قرار، ترافیک شدیدی در اطراف ایجاد شد و مردم دسته دسته و به صورت خانوادگی راهی محل جشن شدند. پیر و جوان، زن و مرد در کنار هم ایستاده و مشتاق رسیدن کاروان خدام رضوی.

رضا نیکوکار، شاعر نام آوازه گیلانی شعری در وصف امام هشتم شیعیان با عنوان "شهر بارانی من " را قرائت کرد که عطر و بوی امام رضایی را با حضور خادمان بارگاه منور رضوی در شهر طنین انداز کرد.«زائری بارانی‌ام، آقـا بـه دادم مـی‌رسی؟ / بی‌پناهم، خسته‌ام، تنها؛ به دادم می‌رسی؟/گـرچـه آهـو نیـستـم؛ اما پُر از دلتنگی‌ام/ضامن چشمان آهوهـا، بـه دادم می‌رسی؟»

 

 

رهگذران نیز به جمع شرکت کنندگان در مراسم پیوستند و با ورود خدام رضوی اشک اشتیاق از جشمانشان جاری شد.

کمی آن‌ طرف‌تر کلبه‌ای بود شبیه بقعه و درونش پر از تصاویر حرم مطهر و حال و هوای مشهد الرضا را تداعی می‌کرد و خادمی که شرکت کنندگان را به زیارت مجازی حرم دعوت می‌کرد.

 

 

بادکنک‌های رنگارنگ و پرچم‌های منقش به نام امام رضا(ع) در دست کودکان زیبایی خاصی به جشنی داده بود که با حرکت نور موبایل‌ها، صدای مولودی خوانی را با صدای جشن و سرور مردم یکی کرد.

این جشن باشکوه که حال و هوای شهر را امام رضایی کرده و اشک اشتیاق را بر گونه‌های دوستداران اهل بیت (ع) جاری، با نورافشانی آسمان شهر پایان یافت.