حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) هدیه ویژه احدیت به مردم ایران است
حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) هدیه ویژه احدیت به مردم ایران است

حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) هدیه ویژه احدیت به مردم ایران است

حجت الاسلام و المسلمین مسلمی گفت: حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) هدیه ویژه احدیت به مردم ایران است و وجود بارگاه ملکوتی حضرت در مشهد مقدس این دیار را به میعادگاه عاشقان ولایت و امامت تبدیل کرده است .
شناسه خبر : 1270772 تاریخ انتشار : ۹ خرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۰۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، حجت الاسلام محسن مسلمی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خوی،  امروز مراسم جشن دهه کرامت و ولادت امام رضا (ع) که حسینیه تبلیغات اسلامی شهرستان خوی برگزار شد، به برخورد امام رضا (ع) با دشمنان خود و مرزبندی حضرت با آن ها اشاره کرد و اظهار کرد: مهم ترین دشمن امام رضا (ع) و اهل بیت در آن عصر حکومت وقت بود و بعد از روی کار آمدن مامون او تلاش می کرد با خدعه و نیرنگ به امام رضا (ع) نزدیک شود، اما حضرت خط و مرز واقعی را با دشمنان خود مشخص کرد و اجازه سوء استفاده به دشمنان از شیعه را نداد.

وی افزود: در عصر مامون، وی مقبولیت آن چنانی میان مردم و حتی بنی عباس نیز نداشت و بنی عباس مامون را لایق ردای خلافت نمی دیدند و در این بین قدرتمندترین دشمن مامون شیعه بود که در رأس آن امام رضا (ع) قرار داشت و لذا مامون برای این که هم دشمنان خود را به سمت خود متمایل کند و هم مشروعیت سیاسی برای خود جلب کند تصمیم به ولایتعهدی امام رضا (ع) گرفت.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خوی افزود: برای این که مامون به هدف خود برسد تعابیر والای علمی و معنوی را برای امام رضا (ع) به کار برد، سکه‌هایی را به نام حضرت ضرب کرد که مدت ها به عنوان پول رایج مملکت آن عصر رواج داشت، تغییراتی را در پرچم و ظاهر حکومت ایجاد کرد، جشن های بزرگی با حضور والیان و فرماندهان خود در حضور امام رضا (ع) برگزار کرد و همه این ها خدعه ها و نیرنگ هایی در جهت مشروعیت و مقبولیت بخشیدن به حکومت نامشروع خود بود، اما کیاست و زرنگی و تیزهوشی امام رضا (ع) همه این توطئه ها را خنثی کرد چرا که حضرت با دشمنان خود مرزبندی محکمی را ایجاد کرده بود.

وی بیان داشت: در حادثه ولیعهدی امام هشتم با تدبیری الهی بر مأمون فائق آمد و او را در میدان نبرد سیاسی‌ ای که خود به وجود آورده بود، به طور کامل شکست داد. و نه فقط تشیع، ضعیف یا ریشه‌کن نشد بلکه حتی سال دویست و یک هجری، یعنی سال ولایت عهدی آن حضرت، یکی از پربرکت‌ترین سالهای تاریخ تشیع شد.

حجت الاسلام مسلمی اضافه کرد: ائمه اطهار هر یک با صفت ویژه ای شناخته می شوند که به صورت واحد در دیگری نیز وجود دارد، اما در برخی از ائمه این صفات از برجستگی های ویژه ای برخوردار است و پیشوای هشتم شیعیان امام رضا(ع) مظهر صفات و اسماء الهی بوده اند و در تمامی لحظات و شوون زندگی با اعمال و کردار خود به پیروان و آزاد اندیشان جهان رسم عطوفت و مهربانی و توجه به هم نوع را آموخته اند و یکی از صفاتی که شیعیان و محبان امام رضا (ع) با توسل به آن امام همام پناه می برند، رافت ایشان می باشد که این رافت عام شامل همه موجودات و آفریده های خداوند متعال شده است.

وی خاطرنشان کرد: حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) هدیه ویژه احدیت به مردم ایران است و وجود بارگاه ملکوتی حضرت در مشهد مقدس این دیار را به میعادگاه عاشقان ولایت و امامت تبدیل کرده است و در این راستا باید شناخت و معرفت ما نسبت به جایگاه ائمه معصومین (ع) به ویژه در دهه کرامت افزایش پیدا کند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خوی عنوان داشت: در مقابل هجمه هایی که نسبت به دین و احکام الهی وجود دارد به طور قطع سیره و بیانات ائمه معصومین (ع) خصوصا امام رضا (ع) برترین الگوی برای مواجه با این هجمه ها می باشد و ما باید سیره حضرات معصومین را به عنوان الگوی تام به بشریت معرفی کنیم.

پایان پیام/ 566