استفاده حداکثری از شبکه عظیم دهه کرامت در حوزه جهاد تبیین و امیدآفرینی
استفاده حداکثري از شبکه عظيم دهه کرامت در حوزه جهاد تبيين و اميدآفريني
استاد حوزه علمیه و دانشگاه مطرح کرد:

استفاده حداکثری از شبکه عظیم دهه کرامت در حوزه جهاد تبیین و امیدآفرینی

آيت الله کمالي، نويسنده و پژوهشگر در حوزه دين و روانشناسي، گفت: شبکه عظيمي که پيرامون دهه کرامت در کشور شکل گرفته است بايد در حوزه جهاد تبيين، پاسخگويي به شبهات ديني مردم، ارائه الگو به نسل جوان و گسترش اميد در جامعه، مورد استفاده حداکثري قرار گيرد.
شناسه خبر : 47890 تاریخ انتشار : ۹ خرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۰:۵۹

آیت الله «حسن کمالی» در گفت و گو با روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، با بیان اینکه دهه کرامت نقطه عطفی در فعالیت های مذهبی کشور است، گفت: الحمدالله با رونق این دهه در کشور، جشن های مذهبی نیز رونق بیشتری یافته است.

 

استاد حوزه علمیه و دانشگاه اضافه کرد: گاهی این انتقاد را به شیعیان مطرح می کنند که «شما بیشتر اندوهگین هستید و مجالس شادی را نیز به عزاداری تبدیل می کنید»؛ الحمدالله شکل گیری دهه کرامت در کنار دهه ولایت و امامت و البته جشن های همیشگی شیعیان در ایام ولادت امام زمان (عج) (نیمه شعبان) بهترین پاسخ به این انتقاد است.

 

باید از ظرفیت دهه کرامت برای ترویج فرهنگ شادی مومنانه استفاده کرد

دکتر کمالی در ادامه با بیان اینکه باید از ظرفیت دهه کرامت برای ترویج فرهنگ شادی مومنانه و نشاط مذهبی در میان نسل جوان استفاده کرد، گفت: اگر به یک دختر یا یک پسر می گوییم، فلان شادی، خلاف شرع است، باید جایگزینی به وی معرفی کنیم که حقیقتا جشن های هه کرامت نمونه خوبی در این زمینه است.

 

استاد حوزه علمیه و دانشگاه گفت: مساجد و کانون های فرهنگی هنری ظرفیت های بزرگی برای ترویج امیدآفرینی در کشور هستند. اگر مفهوم کرامت که بر روح تعالیم دین اسلام غالب است در جامعه ترویج پیدا کند، قطعا با افزایش نشاط و نشاط و انگیزه و امید در میان مردم، از میزان ظهور بسیاری از آسیب های اجتماعی کاسته می شود.

 

نویسنده و پژوهشگر گفت: ظرفیت های شکل گرفته در دهه کرامت را باید در طول سال مورد بهره برداری حداکثری قرار داد. هم افزایی 42 دستگاه با محوریت اعتاب مقدسه، و با مشارکت تشکل های مردمی، کار بزرگی است که باید برای رونق جشن های مذهبی و ملی در طول سال استفاده شوند؛ جشن هایی که روحیه ایمان و اخلاق گرایی و تدین را در جامعه تزریق می کنند.

 

آیت الله دکتر کمالی گفت: شبکه عظیمی که پیرامون دهه کرامت در کشور شکل گرفته است باید در حوزه جهاد تبیین و پاسخگویی به شبهات دینی مردم و ارائه الگو به نسل جوان مورد استفاده حداکثری قرار گیرند. ضروری است با توجه به توطئه های دشمنان در حوزه های فرهنگی و اخلاقی، از ظرفیت های موجود برای ترویج تعالیم اسلام در حوزه مدارا و مهربانی و کرامت و اخلاق مداری استفاده کرد.