برگزاری جشن میلاد امام رضا(ع) در حرم سیدالکریم(ع)/ ارتقای محتوای برنامه های دهه کرامت برای ارائه الگوی مناسبت به نسل جوان
برگزاري جشن ميلاد امام رضا(ع) در حرم سيدالکريم(ع)/ ارتقاي محتواي برنامه هاي دهه کرامت براي ارائه الگوي مناسبت به نسل جوان
معاون علمی فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع):

برگزاری جشن میلاد امام رضا(ع) در حرم سیدالکریم(ع)/ ارتقای محتوای برنامه های دهه کرامت برای ارائه الگوی مناسبت به نسل جوان

حجت الاسلام والمسلمين عرفاتي با بيان اينکه نامه امام رضا(ع) به حضرت عبدالعظيم(ع)، محور برنامه هاي آستان سيدالکريم(ع) به مناسبت دهه کرامت است، گفت: جشن بزرگ ميلاد امام رضا(ع) در آخرين روز از اين دهه، در حرم عبدالعظيم حسني(ع) برگزار مي شود.
شناسه خبر : 47763 تاریخ انتشار : ۷ خرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۰:۰۱

حجت الاسلام والمسلمین «محسن عرفاتی» در گفت و گو با روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، با بیان اینکه آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برنامه های متنوع و گسترده ای برای دهه کرامت تدارک دیده بود که تاکنون بسیاری از آنها به خوبی برگزار شد، گفت: میزان استقبال مردم به ویژه دختران و پسران از این برنامه ها بسیار قابل توجه بوده است. پاسخگویی به سوالات و شبهات نسل جوان، دختران و پسران را به صورت جدی در برگزاری این برنامه ها دنبال کردیم.

 

معاون علمی فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) در ادامه با بیان اینکه حرم عبدالعظیم حسنی(ع) قطب فرهنگی و محور برنامه های دهه کرامت در استان تهران است، گفت: ما تلاش کردیم با برگزاری برنامه های متنوع و مفرح که از نظر کیفی و محتوایی نیز در سطح بالایی هستند، در ترویج فرهنگی رضوی و ارائه الگوهای مناسبت به نسل جوان موفق باشیم. همچنین تلاش شد با ارتقای محتوای برنامه ها در زمینه پاسخگویی به شبهات و سوالات نسل جوان حرکت کرده باشیم.

 

معاون علمی فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) افزود: نخستین برنامه این حرم مطهر به مناسبت دهه کرامت، برگزاری جشن میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) با حضور پر شمار دختران در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) بود. محوریت این برنامه، تبیین شخصیت کریمه اهل بیت (ع) و بزرگداشت روز دختر با ارائه الگوی مناسبت به دختران بود.

 

وی اضافه کرد: جشن بزرگی به مناسبت روز دختر با حضور چند هزار نفری دخترانی که تازه به سن تکلیف رسیدند، همراه با سخنرانی مذهبی، مداحی، اجرای برنامه های شاد و متناسب با سنین 9 تا 11 سال، اعطای بسته های فرهنگی و تبرکی حرم امام رضا (ع)، در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شد. 

 

عرفاتی اضافه کرد: برنامه مهم دیگر حرم حضرت سیدالکریم (ع) به مناسبت دهه کرامت، همزمان با پنجم ذی‌القعده، روز بزرگداشت امامزادگان واجب التعظیم برگزار شد که طی آن، مراسم غبارروبی مزار امامزادگان حمزه و طاهر علیهماالسلام برگزار شد. بستن میثاق میان خادمان حرم نورانی حضرت امام رضا (ع) و حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) نیز در روز پنجم ذی‌القعده  صورت گرفت.

 

وی در ادامه با بیان اینکه نامه امام رضا(ع) به عبدالعظیم حسنی(ع) محور برنامه های آستان سیدالکریم(ع) به مناسبت دهه کرامت است، گفت: سه جشن بزرگ در شب، روز و شام میلاد حضرت امام رئوف (ع) همراه با سخنرانی مذهبی و مداحی و اجرای برنامه های شاد و متنوع فرهنگی، در حرم مطهر عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار می شود.