عاشقانه های رضوی در قاب چشم های خراسان شمالی نقش می بندد
عاشقانه هاي رضوي در قاب چشم هاي خراسان شمالي نقش مي بندد
عصر فردا؛

عاشقانه های رضوی در قاب چشم های خراسان شمالی نقش می بندد

کاروان زير سايه خورشيد، عصر فردا پنج شنبه 4 خردادماه و در پنجمين روز از ايام دهه کرامت، به استان خراسان شمالي سفر مي کنندو در برنامه هاي تدارک ديده شده و جشن هاي مردمي همراه عموم دلداگان حضرت ثامن الحجج عليه السلام مي شوند.
شناسه خبر : 47663 تاریخ انتشار : ۳ خرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۷:۲۶

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از خراسان شمالی؛ عصر فردا، مردم استان خراسان شمالی بار دیگر در شوقی بی پایان، میزبان پرچمداران حرم مقدس رضوی می شوند و با تدارک و اجرای برنامه های ویژه، به پیشواز میلاد سراسر نور و رحمت امام مهربانی ها می روند.

 

«اصغر لنگری»، مسئول جشن های مردمی زیر سایه خورشید در خراسان شمالی، در این باره با توضیحی تکمیلی  از اجرای شانزدهمین دوره طرح زیر سایه خورشید و استقبال از خدام آستان قدس رضوی در استان خراسان شمالی گفت و اعلام کرد: پنج تن از خدام آستان قدس رضوی عصر 5 شنبه، چهارم خردادماه همزمان با پنجمین  روز از ایام دهه کرامت وارد شهرستان فاروج می شوند.

وی افزود: برنامه های استقبال از خدام، در شهرستان فاروج آغاز و تا  چهار شنبه، دهم خرداد ماه و همزمان با سالروز ولادت حضرت امام رضا علیه السلام و برگزاری جشن میلاد آن امام همان در شیروان  ادامه خواهد داشت.

لنگری به برنامه های روزهای آتی کاروان زیر سایه خورشید  نیز اشاره کرد و گفت:  صبح جمعه  پنجم خردادماه خادمان بارگاه ملکوتی آستان قدس رضوی در شهر بجنورد حضور می یابند و عصر جمعه نیز مناطق شهری و روستایی راز و جرگلان  میزبان این کاروان خواهند بود.

 

وی به صبح و عصر روز شنبه، ششم خردادماه نیز اشاره کرد و افزود: مردم شهرستان مانه و سملقان در شهر پیش قلعه ابتدا به پیشواز خادمان رضوی می آیند و پس از غبار روبی مزار شهدا خدام در دیگر برنامه های تدارک دیده شده میهمان این شهرستان خواهند بود.

لنگری بابیان اینکه سومین روز حضور خدام رضوی در استان خراسان شمالی با میزبانی مردم شهرستان های گرمه و جاجرم همراه خواهد بود، افزود: مرد شوقان در صبح روز چهارم  حضور کاروان زیر سایه خورشید به استقبال عطر رضوی می روند و عصر همین روز نیز شهرستان تازه تاسیس بام و صفی آباد به استقبال پرچمداران رضوی می روند.

مسئول جشن های مردمی زیر سایه خورشید در خراسان شمالی بابیان اینکه برنامه های جشن مردمی زیر سایه خورشید با حضور خدام رضوی، نهم خردادماه و در آستانه میلاد حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام به اوج خود می رسد اضافه کرد: شهرستان بجنورد در این روز میزبان کاروان خدام رضوی خواهد بود و مراسم جشن میلاد آن امام همام در مساجد برنامه ریزی و  با همکاری فعالان فرهنگی و اهالی کانون های مساجد آن اجرا می شود.

 

لنگری در خاتمه افزود:  پایان بندی برنامه ها در روز میلاد حضرت رضا علیه السلام توسط فعالان و دلدادگان امام مهربانی ها در شیروان برنامه ریزی شده و چهار شنبه شب به پایان می رسد.

وی در خاتمه و توضیح پایانی اعلام کرد: مدیران، رابطین و فعالان کانون های  فرهنگی هنری "علامه امینی(ره)" بجنورد، "امام موسی کاظم" علیه السلام فاروج، "قدس" و "شهدای پشنده" شهرستان راز و جرگلان، "شهدای پیش قلعه" و "قدر ولایت" مانه و سملقان، "جوانان قمر بنی هاشم" علیه السلام  شهرستان گرمه، "مهدی موعود عجل الله تعالی فرج الشریف" شهرستان جاجرم، "محبان الزهرا سلام الله علیها" اسفراین، و نیز کانون "امام سجاد علیه السلام" شهرستان شیروان در اجرا و تحقق  برنامه ها، یاریگر برگزار کنندگان طرح زیر سایه خورشید هستند.

 

پایان/