برنامه های متنوع کانون مسجد جامع خرمشهر؛ از تکریم خانواده شهدا تا توزیع جهیزیه میان نوعروسان نیازمند
برنامه هاي متنوع کانون مسجد جامع خرمشهر؛ از تکريم خانواده شهدا تا توزيع جهيزيه ميان نوعروسان نيازمند
گزارشی از فعالیت های فرهنگی مسجد جامع خرمشهر در آستانه روز مقاومت، ایثار و پیروزی

برنامه های متنوع کانون مسجد جامع خرمشهر؛ از تکریم خانواده شهدا تا توزیع جهیزیه میان نوعروسان نیازمند

کانون فرهنگي هنري "نور" مسجد جامع خرمشهر، در موضوع تکريم خانواده شهدا و توزيع صدها بسته ارزاق و جهيزيه ميان نيازمندان بسيار فعال است؛ اين مسجد، امروز نقش پر رنگي در فعاليت هاي فرهنگي اين شهرستان دارد.
شناسه خبر : 47646 تاریخ انتشار : ۳ خرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۵۸

«منصور بچاری» در گفت و گو با روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، با بیان اینکه کانون فرهنگی هنری "نور" مسجد جامع خرمشهر فعالیت های مختلفی در مناسبت های مذهبی و ملی دارد، گفت: مهم ترین فعالیت هفتگی کانون فرهنگی هنری مسجد جامع خرمشهر، میزبانی از مردم در مراسم نماز جمعه این شهرستان است، اعضای این کانون در امور اجرایی و محتوایی با ستاد نماز جمعه خرمشهر همکاری گسترده ای دارند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری نور مسجد جامع خرمشهر، با اشاره به برگزاری برنامه یادواره شهدا و تکریم خانواده آنان به همت اهالی این کانون، گفت: پیکر پنج شهید گمنام دوره دفاع مقدس و همچنین پیکر پاسدار شهید محمدرضا عسگری فر، که از اعضای کانون فرهنگی هنری مسجد جامع خرمشهر بودند، به همت اعضای این کانون در مسجد جامع خرمشهر به خاک سپرده شده است.

 

وی با بیان اینکه پاسدار شهید محمدرضا عسگری فر، از فعال ترین اعضای کانون نور جامع مسجد جامع خرمشهر بود که در 41 سالگی در دفاع از حرم اهل بیت (ع) در سوریه به شهادت رسید، یادآور شد: این شهید بزرگوار بسیار نسبت به نماز صبح، مقید بودند. از شهید عسگری فرد، دو پسر و یک دختر به یادگار مانده است که هر سه آنها، حضور ثابت و فعالی در برنامه های مسجد جامع خرمشهر دارند.

 

بچاری، در ادامه با اشاره به دعوت از سخنرانان و مداحان مشهور در مناسبت های مذهبی در مسجد جامع خرمشهر، گفت: مشارکت در برگزاری برنامه های مهم مذهبی همچون نماز عید فطر، تاسوعا، عاشورا و اربعین حسینی و همچنین مشارکت در برگزاری انتخابات، از فعالیت های دیگر این کانون است.

 

وی در ادامه به برگزاری کلاس های تقویت درسی و برنامه های قرآنی به همت اعضای کانون مسجد جامع خرمشهر اشاره کرد و گفت: این کانون فرهنگی هنری در اجرای طرح "مسجد، مدرسه و منزل" نیز با اداره آموزش و پرورش و دفتر نماز جمعه شهرستان خرمشهر، همکاری مستمر و خوبی دارد و توانسته ایم با اجرای این طرح و برگزاری کلاس های کلاس های تربیتی و فرهنگی در جذب دانش آموزان به مسجد بسیار موفق باشیم.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد جامع خرمشهر با اشاره به برنامه ریزی دقیق برای طرح اوقات فراغت 1402، گفت: کانون فرهنگی هنری نور جامع در مناسبت های مختلف، بسته های ارزاق و پوشاک میان نیازمندان توزیع می کند. همچنین این کانون با بنیاد علوی در توزیع بیش از 280 بسته جهیزیه میان نوعروسان نیز همکاری داشته است.

 

گفتنی است، کانون فرهنگی هنری "نور" در سال 1389 در مسجد جامع خرمشهر تاسیس شد.