اجرای طرح «میخواهم زنده بمانم» در کانون فرهنگی و هنری حضرت فاطمه الزهرا(س) ارومیه
اجرای طرح «میخواهم زنده بمانم» در کانون فرهنگی و هنری حضرت فاطمه الزهرا(س) ارومیه

اجرای طرح «میخواهم زنده بمانم» در کانون فرهنگی و هنری حضرت فاطمه الزهرا(س) ارومیه

طرح «میخواهم زنده بمانم» از سری برنامه های حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در کانون فرهنگی و هنری حضرت فاطمه الزهرا(س) شهرستان ارومیه با حضور بانوان برگزار شد.
شناسه خبر : 1268693 تاریخ انتشار : ۳ خرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۰:۴۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی_فاطمه صمدزاده؛

سقط جنین یک تجربه ناگوار است که هر دو شریک زندگی را تحت تأثیر قرار می دهد. اما طبعا زنان با عوارض و آسیب های جسمی و روانی شدیدتری در سقط جنین روبه رو هستند. اگر سقط خود‌به‌خود صورت گیرد، اختلالات هورمونی ایجاد می‌کند و ممکن است بارداری‌های بعدی را دچار اختلال کند. اگر سقط با تصمیم خود مادر انجام گیرد، در واقع نوعی دخالت در روند طبیعی بدن محسوب می‌شود و عوارض احتمالی آن منجر به ناباروری می‌شود.

در این راستا طرح «میخواهم زنده بمانم» از سری برنامه های حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با هماهنگی ستاد کانون های فرهنگی و هنری استان، دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در کانون فرهنگی و هنری حضرت فاطمه الزهرا(س) شهرستان ارومیه با حضور بانوان برگزار شد.

زهرا ابوالفتحی، مدیر کانون فرهنگی و هنری فاطمه الزهرا(س) ارومیه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: این کانون محل حضور کودکان و نوجوانان است، و  فعالیت ها و برنامه های پیش بینی شده در این کانون ویژه بانوان و دختران است.

وی ادامه داد:  این کارگاه با حضور بالای 30 نفر از بانوان به مدت پنج جلسه با حضور اکثر بانوان جوان و اساتید استانی برگزار شد.

ابوالفتحی با بیان اینکه در این کانون بیش از 50 نفر عضو بوده، گفت: ولی از این تعداد 30 نفر از دختران کانون بصورت مستمر در فعالیت های جهادی حضور فعال دارند و برای سه گروه کودکان، نوجوانان و مادران برنامه های متناسب با رده سنی آنان در کانون اجرا می شود.

وی برگزاری کارگاه های مهارت های زندگی و خانواده و تربیت فرزند را در فصل تابستان امسال با درخواست بانوان را از دیگر برنامه های کانون فرهنگی و هنری حضرت فاطمه الزهرا(س) شهرستان ارومیه عنوان کرد.

مدیر کانون فرهنگی و هنری فاطمه الزهرا(س) ارومیه ادامه داد: برگزاری کلاس های آموزشی رزمی، مسابقات ورزشی، دوره های آموزشی روخوانی و روانخوانی قرآنی کریم، پاسخگویی به شبهات دینی، آموزش مهارت های خانواده، اجرای کارگاه های پیشگری از مواد مخدر، جلسات جهاد تبیین انقلاب اسلامی، برگزاری کارگاه های آموزشی آسیب های فضای مجازی، اردوهای فرهنگی تفریحی،  حجاب و عفاف، برگزاری جلسات مشاور خانواده و نقش زنان در خانواده با الگوگیری از زندگی حضرت فاطمه (س)، برگزاری کلاس های تربیتی دینی در فضای باز، تجلیل از دختران باحجاب به مناسبت هفته عفاف و حجاب و  برگزاری کلاس های امداد گری،  کمک به مردم زلزله زده خوی از جمله برنامه هایی است که در این کانون اجرا می شود.

ابوالفتحی گفت: همچنین همدلی و همراهی یکی دیگر از دلایل حضور پرشور دختران جوان و نوجوان در مساجد است و در کانون ما همه با هم همدل هستیم و حتی می توان گفت بیشتر از اعضای خانواده کنار هم بوده و زندگی می کنیم.

سقط مکرر حس زیبای مادری را از بانوان دریغ می‌کند

خدیجه صالحی صدقیانی، جراح و متخصص زنان در ارومیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی افتادگی رحم،  عفونت، زایمان زودرس،  پارگی رحم، افزایش فشار خون،  نازایی بر اثر سقط‌های مکرر را از جمله عوارض سقط عنوان کرد.

وی افزود: مشکلاتی که به خاطر سقط جنین مداوم با آن مواجه می شوید ممکن است بارداری های بعدی را تحت تاثیر قرار دهد و احتمال بارداری را سخت کند.

صدقیانی در پایان سخنان خود گفت: سقط جنین چه به صورت ارادی و چه به صورت غیرارادی خاطره  ناخوشایندی برای مادر در پی دارد و از لحاظ شرعی نیز خوشایند نبوده و در برخی موارد باعث عذاب وجدان مادر می‌شود.

گفتنی است؛ زهرا ابوالفتحی،  مدیر کانون فرهنگی و هنری فاطمه الزهرا(س) ارومیه، در جشنواره مهرواره بانور ویژه بانوان و با هدف حل مسائل خانواده و جمعیت با محوریت مسجد برتر برگزیده شدند.

 

پایان پیام/ 566