نقش مهم نهادهای مسجدی در تقویت مسجد به‌ عنوان "هسته مقاومت فرهنگی"/ "نهضت بازگشت به مسجد" رمز پیروزی در خرمشهرهای پیش رو است
نقش مهم نهادهاي مسجدي در تقويت مسجد به‌ عنوان "هسته مقاومت فرهنگي"/ "نهضت بازگشت به مسجد" رمز پيروزي در خرمشهرهاي پيش رو است
رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور مطرح کرد:

نقش مهم نهادهای مسجدی در تقویت مسجد به‌ عنوان "هسته مقاومت فرهنگی"/ "نهضت بازگشت به مسجد" رمز پیروزی در خرمشهرهای پیش رو است

حجت‌الاسلام‌والمسلمين خداداده، با بيان اينکه تمام نهادهاي مسجدي به‌ ويژه کانون‌هاي فرهنگي هنري و پايگاه‌هاي مقاومت بسيج، در تقويت مسجد به‌ عنوان هسته مقاومت فرهنگي، مهم‌ترين نقش را ايفا مي‌کنند، گفت: بچه‌هاي مسجد در خط مقدم دفاع از انقلاب اسلامي و مقابله با تهديدات نرم دشمنان هستند.
شناسه خبر : 47620 تاریخ انتشار : ۳ خرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۰:۲۷

به گزارش روابط‌عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، مقام معظم رهبری در دیدار با ائمه جماعات مساجد استان تهران در سال 1395 به مناسبت "روز جهانی مسجد"، به نقش مساجد به‌عنوان، "هسته مقاومت فرهنگی" اشاره کردند و فرمودند: «یک مسئله‌ دیگر در مورد مسجد، عبارت است از هسته‌ مقاومت. مقاومت وقتی گفته می‌شود، فوراً ذهن می‌رود به مقاومت نظامی و امنیّتی و امثال اینها. خب بله، آن هم قطعاً مقاومت است، امّا بالاتر از آن، مقاومت فرهنگی است. حصار فرهنگی، خاک‌ریز فرهنگی در کشور اگر سست باشد، همه چیز از دست خواهد رفت.»

 

از سوی دیگر رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان افسری و تربیت پاسداری دانشگاه امام حسین (ع) در خردادماه 1395، خطاب به جوانان کشور و دانشجویان حاضر در این مراسم، خاطرنشان کردند: «آینده انقلاب متعلق به شما است و شما هستید که باید این تاریخ را با عزت حفظ کنید و بدانید در آینده، خرمشهرها، در پیش است؛ البته نه در میدان جنگ نظامی، بلکه در میدانی که ویرانی‌های جنگ نظامی را ندارد و برعکس آبادانی نیز به ‌دنبال دارد؛ اما از جنگ نظامی سخت‌تر است.»

 

خبرنگار روابط‌ عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در آستانه سوم خرداد، سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر، با حجت‌الاسلام‌والمسلمین «کمال‌الدین خداداده» رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور درباره موضوع "مسجد؛ هسته مقاومت فرهنگی" و نقش بچه‌های مسجد در پیروزی کشور در خرمشهرهای پیش رو، گفت‌وگویی داشته است که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خداداده در این گفت‌وگو با بیان اینکه حفظ استقلال کشور و ایستادگی در برابر مستکبران جزو آرمان‌های انقلاب اسلامی است، گفت: دشمنی استکبار جهانی با نظام جمهوری اسلامی هر روز بیشتر می‌شود و ما باید برای مقابله با این دشمنی، همیشه آماده باشیم. رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره استمرار دشمنی نظام سلطه جهانی تعبیر جالبی را مطرح کردند «در آینده، خرمشهرها، در پیش است.» این سخن، وظیفه همه ما را برای تداوم ایستادگی در برابر هژمونی غرب، مشخص کرده است.

 

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، اضافه کرد: تربیت دائمی نیرو برای ایستادگی در برابر دشمنان، بیش از هر جایی در مکان توحیدی، عبادی و ولایی "مسجد" صورت می‌گیرد. ما در دوره دفاع مقدس و به طور مشخص در دهه‌های 60  و 70 و حتی بخشی از دهه 80، نقش مهم مسجد در شناسایی و تربیت نیروهای انقلابی را مشاهده کردیم.

 

وی در ادامه با بیان اینکه مقام معظم رهبری، تعبیر "هسته مقاومت" فرهنگی را برای مسجد به کار بردند، گفت: از این سخن روشن می‌شود که مسجد، همچون سنگری در برابر تهدیدات دشمنان عمل می‌کند. سنگری که با تربیت نیروهای متدین، ولایت‌مدار و انقلابی، بزرگ‌ترین مانع در برابر دشمنان است.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خداداده، با اشاره به شعار "نهضت بازگشت به مسجد" در دولت سیزدهم و پیگیری ویژه این شعار از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، یادآور می‌شود: اگر می‌خواهیم در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی، قله‌های مرتفع را فتح کنیم و حضوری فعال و نه صرفاً منفعلانه، در مقابله با شبیخون و تهاجم فرهنگی دشمن داشته باشیم، راهی جز بازگشت به مسجد و احیای کارکردهای مساجد نداریم.

 

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، در ادامه با بیان اینکه تمام نهادهای مسجدی به‌ویژه کانون‌های فرهنگی هنری و پایگاه‌های مقاومت بسیج، در تقویت مسجد به‌عنوان هسته مقاومت فرهنگی مهم‌ترین نقش را ایفا می‌کنند، اظهار کرد: بچه‌های مسجد در خط مقدم دفاع از انقلاب اسلامی و مقابله با تهدیدات نرم دشمنان هستند.

 

وی با اشاره به جانفشانی رزمندگان اسلام در فتح خرمشهر، تأکید کرد: ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور تقویت مساجد به‌عنوان هسته مقاومت فرهنگی و پیروزی کشور را وظیفه ذاتی خود می‌داند و در همین راستا برای شناسایی استعدادها و پرورش بچه‌های مسجدی برنامه‌ریزی می‌کند.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خداداده، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این عملیات، گفت: امیدوارم ایران اسلامی همواره در کسب دستاوردهای جدید و افزایش توانمندی خود بدرخشد.

 

وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های شبانه‌روزی صدها شبکه ماهواره‌ای و رسانه‌های نظام سلطه علیه انقلاب اسلامی، گفت: شبکه فرهنگی کشور باید از ظرفیت بچه‌های مسجدی برای پیروزی نظام جمهوری اسلامی در این نبرد نابرابر بهره‌مند شود. اگر جایگاه مساجد در کشور احیا شوند و مهندسی فرهنگی کشور با محوریت مساجد، شکل یابد، حتماً شاهد تحولات و توفیقات زیادی در عرصه فرهنگی خواهیم بود.