طرح های ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد، نو، بدیع و پر مخاطب هستند
طرح هاي ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد، نو، بديع و پر مخاطب هستند
معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد:

طرح های ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد، نو، بدیع و پر مخاطب هستند

معاون امور هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي،گفت: طرح هاي ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد کشور در حوزه استان ها و کانون هاي فرهنگي هنري، نو، بديع و پر مخاطب هستند.
شناسه خبر : 47607 تاریخ انتشار : ۳ خرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۸:۱۸

«محمود سالاری» در گفت و گو با روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، با بیان اینکه طرح های ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در حوزه استان ها و کانون های فرهنگی هنری  نو، بدیع و پر مخاطب هستند، گفت: کار مهم این کانون ها در حوزه هنر، ایجاد رابطه دوسویه میان معنویت و دین با هنر است، از یک سو، هنر می تواند به خدمت مساجد دربیاید و از سوی دیگر، از گفتمانی که در مساجد و جود دارد، هنرمند می تواند ارتزاق کند.

 

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: ارتباط دو طرفه ای میان هنرمندان و مساجد باید شکل بگیرد که این ارتباط، از یک سو می تواند هنرمند را به منبع بی شائه ایمان وصل کند و از سوی دیگر مسجد می تواند از خلاقیت و ذوق هنری هنرمند بهره مند شود. اگر این دو بال برای یک مجموعه فراهم شود آن وقت می تواند هنرمندانی در جامعه تربیت کند که معنویت، فرهنگ، فرهیختگی و اندیشه را توامان پیش ببرند.

 

وی اضافه کرد: ما در دوره هایی در عرصه هنر، از یک طرف، تکنیک خیلی برای مان مهم بود و تکنسین هایی تربیت کردیم که با معنویت فاصله داشته اند؛ از طرف دیگر، مساجد از ذوق و هنر فاصله گرفته بودند. این در حالی است که اگر بتوانیم ارتباط میان هنرمندان با معنویت و دین را تقویت کنیم، در تربیت هنرمندان فرهیخته و با ایمان موفق خواهیم بود.

 

سالاری، گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد به دلیل محل و مکان فعالیت شان، می توانند در زمینه تربیت هنرمندان متعهد و متدین، کمک بزرگی به فرهنگ کشور کنند. در این صورت، کانون های فرهنگی هنری مساجد آبشخور خیلی خوبی برای تربیت هنرمندان فرهیخته هستند.

 

وی اضافه کرد: معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه تقویت و تربیت گروه های هنری و هنرمندان فعال در کانون های فرهنگی هنری آمادگی خیلی خوبی دارد و می توانیم برای تقویت روحیه فرهیختگی و هنری این گروه ها را حمایت کنیم.

 

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در ادامه با بیان اینکه ما جشنواره های مختلفی در قالب سرود، موسیقی و نمایش در کشور برگزار می کنیم، ابراز داشت: می توانیم با حضور گروه های هنری کانون های مساجد، جشنواره های مان را به ویژه در حوزه جوانان و مناطق، رونق ببخشیم؛ به شرط اینکه این گروه ها خودشان را در حوزه حرفه ای و کسب آموزش های خاص دانشگاهی، رشد و ارتقا داده باشند.

 

وی در ادامه درباره برنامه های معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه دهه کرامت، گفت: با وجود اینکه بنیاد بین المللی امام رضا (ع) مجری برگزاری جشنواره رضوی در حوزه های مختلف از جمله تئاتر، موسیقی و کتاب است ولی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از مشارکت کنندگان در برگزاری این جشنواره است.

 

سالاری گفت: امسال نیز جشنواره رضوی با مشارکت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان های مختلف در حال برگزاری است. درست است که این معاونت در پیشانی کار برگزاری جشنواره رضوی نیست ولی  بخشی از فعالیت های رضوی را مدیریت خواهد کرد.