از گرامیداشت یاد شهدای حادثه تروریستی حرم حضرت شاهچراغ(ع) تا اجرای مسابقه قرآنی "سراج المنیر"
از گراميداشت ياد شهداي حادثه تروريستي حرم حضرت شاهچراغ(ع) تا اجراي مسابقه قرآني "سراج المنير"
برنامه‌های آستان احمد بن ‌موسی(ع) در دهه کرامت؛

از گرامیداشت یاد شهدای حادثه تروریستی حرم حضرت شاهچراغ(ع) تا اجرای مسابقه قرآنی "سراج المنیر"

گراميداشت ياد شهداي حادثه تروريستي حرم حضرت احمدبن موسي(ع) و برگزاري پنجمين دوره مسابقه قرآني "سراج المنير" از جمله برنامه هاي آستان احمدي (ع) به مناسبت دهه کرامت است.
شناسه خبر : 47582 تاریخ انتشار : ۲ خرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۴۰

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، آستان مقدس احمدبن موسی، حضرت شاهچراغ (ع) به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران، ویژه برنامه های متنوع و گسترده ای به مناسبت دهه کرامت برگزار می کند.

 

نخستین برنامه این حرم مطهر، در روز شنبه، 30 اردیبهشت ماه و همزمان با شب ولادت حضرت فاطمه معصومه(س)، برگزار شد که طی آن جشن های دهه کرامت با برگزاری آیین نقاره‌ زنی و سخنرانی مذهبی و مداحی در آستان احمدی و به تبع آن در استان فارس، آغاز شد. آیین سنتی و دیرینه نقاره‌ زنی، چند سالی است در طول دهه کرامت، هر روز ۳۰ دقیقه قبل از اذان مغرب در این حرم مطهر برگزار می شود.

 

برنامه بعدی آستان مقدس احمدبن موسی، حضرت شاهچراغ (ع) در روز یکشنبه، 31 اردیبهشت ماه برگزار شد که طی آن، راه ‌پیمایی بزرگ با حضور دختران و بانوان از حرم مطهر امّ‌ احمد، مادر حضرت احمدبن موسی(ع) تا آستان احمدی(ع) برگزار شد. در این برنامه، پس از گلباران حرم مطهر مادر حضرت احمد بن موسی(ع)، دختران و بانوان به سمت حرم شاهچراغ(ع) حرکت کردند. سخنرانی مذهبی و مداحی، برنامه های دیگر این مراسم با شکوه بود.

 

برگزاری محفل انس با قرآن و اجرای همخوانی نوجوانان پسر در شبستان امام خمینی(ره) در دومین روز از دهه کرامت، برپایی محفل انس با قرآن و شب شعر، ویژه بانوان در رواق دارالاذکر در روز سوم خرداد همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر، از جمله برنامه های دیگر آستان احمدی (ع) به مناسبت دهه کرامت است.

 

آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع) ویژه برنامه های متنوعی در شب و روز بزرگداشت مقام احمد بن موسی(ع)، برگزار می کند؛ از جمله، چهارم خرداد محفل انس با قرآن و تجلیل از نونهالان برگزیده با عنوان شکوفه های احمدی در این آستان برگزار می شود. برگزاری کرسی تلاوت تخصصی قرآن ویژه نوجوانان دختر و اکران فیلم سینمایی تحسین شده "قریب" در تالار ولایت آستان حضرت شاهچراغ (ع) از برنامه های دیگر به این مناسبت است.

 

همچنین در شب بزرگداشت حضرت احمد بن موسی الکاظم(ع) مراسم دعای کمیل با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی و مداحی توسط سید مجید بنی‌فاطمه، ذاکر اهل بیت (ع) در شبستان امام خمینی(ره) آستان برگزار می شود. در برنامه دیگر، روز جمعه، پنجم خرداد ماه، مراسم دعای ندبه با مداحی مهدی سروری در این آستان مقدس برگزار خواهد شد. همچنین مراسم بزرگداشت این امامزاده عظیم الشأن با سخنرانی حجت الاسلام عالی و مدیحه سرایی مهدی رسولی، در همان روز جمعه، پس از اقامه نماز مغرب و عشاء برگزار می شود.

 

آستان مقدس حضرت احمد بن موسی الکاظم(ع) به مناسبت میلاد امام رضا (ع) ویژه برنامه های متنوعی به این شرح تدارک دیده است: برپایی محفل انس با قرآن با حضور قاریان ممتاز و کودکان و نوجوانان نخبه قرآنی در روز هشتم خرداد، برگزاری جشن شب ولادت امام رضا(ع) با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین کلانتری، تولیت آستان احمدی در شبستان امام خمینی(ره) و برپایی محفل انس با قرآن کریم ویژه بانوان در رواق دارالذکر.

 

اجرای پنجمین دوره مسابقه قرآنی "سراج المنیر" از طریق سایت آستان احمدی (ع)، برگزاری پویش ختم صلوات به نیت هدیه به محضر احمد بن موسی الکاظم(ع) همراه با اهدای جوایز و بسته های فرهنگی، برپایی نمایشگاه جلسات خانگی قرآن کریم و ارائه محصولات فرهنگی در قالب نمایشگاه از برنامه های دیگر آستان حضرت شاهچراغ (ع) در دهه کرامت امسال است.

 

آزادسازی زنان زندانی مشمول جرایم غیرعمد با همکاری خادمان امام رضا(ع) و آستان های قدس رضوی و احمدی، طرح "از مهر فاطمی تا کرامت رضوی"، اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند، برگزاری مراسم نهج البلاغه خوانی و صحیفه سجادیه خوانی، ارائه مهارت های زندگی فاطمی، گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حادثه تروریستی حرم حضرت احمدبن موسی الکاظم(ع) و تجلیل از مقام شامخ شهدا و اهدای روزانه هدایا و تبرکات آستان به حاضران در برنامه ها از جمله برنامه های آستان احمدی (ع) به مناسبت ایام دهه کرامت است.