همراهی گسترده حوزویان در برگزاری برنامه های دهه کرامت
همراهي گسترده حوزويان در برگزاري برنامه هاي دهه کرامت
استاد درس خارج فقه، تاکید کرد:

همراهی گسترده حوزویان در برگزاری برنامه های دهه کرامت

آيت الله جلالي خميني با اشاره به همراهي گسترده حوزويان در بزرگداشت برنامه هاي دهه کرامت کشور، گفت: ائمه جماعات مساجد، متوليان، مديران و استاد مدارس علميه و جامعه خطبا و مبلغان در اجراي طرح ها و برنامه ها و جشن هاي اين دهه مشارکت خوبي دارند.
شناسه خبر : 47569 تاریخ انتشار : ۲ خرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۰:۱۲

آیت الله «رضا جلالی خمینی» در گفت و گو با روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، با بیان اینکه شکل گیری دهه کرامت، اتفاق بسیار مبارکی در کشور است، گفت: الحمدالله مشارکت و حضور مجموعه های مردمی و دستگاه های دولتی و حاکمیتی در توسعه برنامه های این دهه قابل توجه بوده است هرچند باید این روند، هر سال بیشتر از گذشته شود.

 

استاد درس خارج فقه اضافه کرد: روحانیون، خدمت به ساحت مقدس قرآن کریم و پیامبر اسلام (ص) و اهل بیت (ع) را وظیفه دینی و شرعی خود می دانند، بنابراین در ترویج  و توسعه برنامه های دهه کرامت بسیار فعالانه عمل کرده اند.

 

تولیت حوزه علمیه مسجد احمدیه (مرحوم حضرت آیت الله جلالی خمینی) با اشاره به همراهی گسترده حوزویان در بزرگداشت برنامه های دهه کرامت کشور، گفت: ائمه جماعات مساجد، متولیان، مدیران و استاد مدارس علمیه و جامعه خطبا و مبلغان در اجرای طرح ها و برنامه ها و جشن های این دهه مشارکت خوبی دارند.

 

آیت الله جلالی خمینی گفت: آنچه که در این همراهی بسیار مهم است توجه به اولویت های نظام مقدس جمهوری اسلامی می باشد. مسئله زنان و دختران، بحث امیدآفرینی و ترویج نشاط و شادی معنوی و موضوع ایستادگی در برابر توطئه ها و دروغ گویی ها و شایعه افکنی دشمنان از مهم ترین اولویت های کشور است که باید مورد نظر روحانیون در هر سمت و جایگاه و مقامی باشد.

 

استاد درس خارج در ادامه با بیان اینکه استادان و طلاب مدارس علمیه در دهه کرامت برنامه های متنوعی در سطح این مدارس برگزار می کنند، گفت: برگزاری نشست های تخصصی، جشن روز میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) و حضرت امام رضا (ع)، چراغانی و برپایی ایستگاه صلواتی، از جمله برنامه های مدارس علمیه به مناسبت دهه کرامت است.

 

امام جماعت مسجد احمدیه نارمک گفت: با توجه به تکرار چند باره موضوع دهه کرامت در سخنرانی های مقام معظم رهبری، موضوع اعزام مبلغ نیز از سوی مدارس علمیه مورد اهتمام است. در واقع همانطور که اعزام مبلغ در مناسبت هایی همچون ماه محرم و ماه مبارک رمضان، به سنتی فراگیر در مدارس علمیه تبدیل شده است، همین رویکرد درباره دهه کرامت نیز در حال توسعه است.